jderoos.reismee.nl

Van scooter tot stingray

Cool

Na een lekkere nacht slapen, niet te vroeg opgestaan. Het was half 7. Net als thuis op een werkdag, Moet dus nog wel even wennen, maar dat zal niet lang duren. Eerst lekkerr even kalm aan gedaan, een bak koffie de laaste dingen uit de koffer en alles zijn eigen plekje gegeven. Na een tweede bank koffie en de derde kwam Annemieke uit hat luxe penthouse. Wel erg lekker dat zij nu hier naast wonen ookal is het maar tijdelijk. Een eigen huis blijft nog wel de grote wens. Om een uur of tien heeft Annemieke me naar Jack van de scooterverhuur gebracht en zoals altijd hier op Bonaire was mijn scooter nog verhuurd, dus kreeg eerst weer een andere mee. Dus vanavond of morgenochtend de scooter weer ruilen. Daarna even boodschappen gedaan, maar de halve cultimara was leeg. Dit komt door Hemelvaartsdag, dan is er geen container aangekomen en kan er niets worden aangevuld. Morgen maar weer kijken. Maar de noodzakelijke dingen, zoals een brood wat beleg en koffie zijn er nog wel. Terug in de Lizard even een broodje genomen en daarna even naar Wannadive. De schok was nog erger dan verwacht. Ik wist natuurlijk dat Rutger er niet meer was, maar ook Bonnie heeft ontslag genomen. Haar man Ron is ziek en Bonnie wil meer bij hem thuis zijn. Zijn bloeddruk was zo hoog dat het niet veel gescheeld had of hij hart een hartaanval o.i.d. gekregen. Fialka gaat vanavond op vakantie, dus de spoeling is dun geworden. Veel veranderingen. Maar dat geeft ook weer ruimte voor nieuwe gezellige kennismakingen. Fred staat er wel en gaat direct Emma bellen. Het is Emma haar vrije dag, maar zij wil vaak nog wel even een duikje maken. Als ze hoort dat ik er ben is ze snel op annadive en gaan naar de Sabadeco Pier. We springen in het water en belanden in een school vissen van wel 1000 stuks. Ze zwemmen voor ons, achter ons en boven en onder, kortom we zitten er midden in. Na vijf minuten zwemmen komen we een stingray tegen, die lekker ligt te luieren. Verder duiken we zo'n 77 minuten. Heerlijk relaxed voor zo'n eerste duik.

Na de duik drinken we wat bij de gelegenheidsbar op Eden Beach. Is ook wel gezellig, maar kan niet op tegen de Hut. Maar ook dat is veranderd. De Hut is verkocht. Gelukkig hebben ze nog wel Rum Punch en Barbeque op donderdag. Om een uur of half 7 ben ik terug in de Lizard en drunk een wijntje met Annemiek en Toos (haar moeder). Daarna even naar Karel en lekker eten bij City Café, Cerviche en Seafood Pasta.

En toen was het weer half elf en ging het licht uit, dus een verhaaltje schrijven kwam er even niet meer van, maar nu dan toch.......

Baukjen

Goh, balen. Je keek zo uit naar een duik op vrijdag met Bonnie. Maar veel erger van Bonnie haar man natuurlijk.
Fijn dat je zo'n mooie eerste duik daar weer hebt gehad.
Ja.... zelfs op Bonaire verandert er wel wat.
Have fun!