jderoos.reismee.nl

Figurantenrol in Hollywoodfilm

Vrijdagavond werd me een figurantenrol aangeboden in een film. En dat hier op Bonaire, dus dat heb ik natuurlijk niet laten schieten. Dat betekende wel zondagochtend op tijd uit bed, maar eerst even de zaterdag. Gisterochtend na het ontbijt even met Annemiek zitten kletsen onder de palappa. Gezellig met een bak koffie. Daarna even met de auto naar Bona Vista, hier bouwen Marc en Marleen hun nieuwe huis. Ze hebben helaas nog al wat tegenslag. Het huis dat eind eind juli gereed had moeten zijn is dat nu nog niet. Het einde is wel al in zicht, dus dat is het goede nieuws. Maar als zaken verkeerd gaan, gaan ze ook goed fout. Hun container die canuit Rotterdam verscheept moest worden naar Curacao, staat al meer dan 3 weken vast in Colombia. Nu is het goede nieuws, dat deze morgen dan toch aan schijnt te komen in Curacao. Spannend. Na dit bezoek terug naar de Lizard. René is net aan het afsluiten, want vanmiddag gaan we duiken met Arie en Ronald. Ronald is een collega van Sjack. Dus dat is dan ook weer erg grappig. Vorige week zou hij bijna nog langsgekomen zijn toen ik bij Sjack en Trix op Aruba was. We gaan weer naar de oost. Het is windstil, bijna beangstigend als je het water ziet. Hier zijn altijd veel en hoge golven en nu is het vlak. De duik is super. De stingrays en turtles samen ons in drommen voorbij. Dit is echt het toppunt van duiken en genieten. Na de duik gaan we nog even naar de beachhut. Voor een drankje en een lekker hapje. Na het 3de biertje komt Marjolein nog een extra biertje voor mij brengen. Ze heeft net haar vader, Johan, aan de telefoon gehad en hij trakteert mij op een lekkere mstel bright. Johan bedankt. Daarna gaan we naar de lizard en René en ik gaan dan nog even het dorp in voor een hapje eten bij Karels. Rond 10 uur zijn we etrug en is het bedtijd. Zondagochtend zoals gezegd om 7 uur de wekker (dat is de eerste keer in 7 weken). Hans komt mij om 10 voor 8 halen. Samen met Frederique gaan we naar de Oost. Hier aangekomen zijn er nog een aantal figuranten, Charles en zijn vriendin, Bonnie, Silvan, Hans, Fred en Frederique. Hans en Fred zijn de captains van de boot en wij zijn de crew, of wel de duikers. Om 9 uur gaan we met de boot op pad en al snel worden we gevolgd door een klein vliegtuigje. Deze volgt ons meerdere malen en Fred probeert op maximale snelheid hem kwijt te raken, maar eigenlijk kunnen we beter iets vaart minderen, onze topsnelheid is 80 km per uur en de minimale snelheid van het vliegtuig is 90 km per uur. Nee zonder gekheid. Er wordt een promo film voor EastCoast Divers gemaakt. Super gaaf. Ook wordt vanuit het vliegtuig onze backroll van de tube van de zodiac gefilmd . Na een uurtje filmen keren we terug voor een bak koffie. Na de koffie gaan we met de filmster (inmiddels uit het vliegtuig gestapt en bij ons aangesloten) weer op pad. Zij filmt de briefing etc. En daarna gaan weopnieuw met een backroll te water. Nu wordt deze vanaf de boot gefilmd. Daarna een schitterende duik . De promofilm komt straks op de site van EastCoast te staan. Dus ben erg benieuwd of e acteertalenten van mij worden erkent door Hollywood. Dan wordt het wellicht toch niet Bonaire, maar gaan we in Los Angeles wonen. Ook niet gek, met een huis in The Hills. Na de acteerkunsten worden we getrakteert op een lunch bij de beachhut en kletsen nog even na over al onze inspanningen. Om een uur of 3 ben ik terug bij the Lizard en na een douche even aan de pool met mijn boek. Om 5 uur ga ik weer douchen en na de wandeling met Max besluiten we een een chineesje te eten. Hot soup en een nasi speciaal. De soep is ook echt Hot, maar dat blussen we met een polar. Nu terug op de porch en even de mail doen, een verhaaltje schrijven etc. Morgen is er weer een dag . Ayo

Baukjen

Je had me al gesms't dat je inmiddels een beroemde, of was het beruchte, filmster op Bonaire bent...........maar als ik nu het uitgebreide verhaal lees klinkt het wel heel spannend en leuk allemaal. Wat je allemaal op zo'n klein eiland mee kunt maken !!
Geniet nog even van de (voorlopig) laatste dagen daar.

xx Baukjen

Jenny

Cool!! Benieuwd naar de film!!!