jderoos.reismee.nl

De Bonairiaanse pünktlichkeit

Ik denk dat ik iedere duiker jaloers maak met ons verhaal over de duik aan de oost, maar dat later. Laat ik beginnen waar ik vorige keer ben opgehouden. Vanochtend had ik een afspraak bij de bank. De afspraak afgelopen maandag via mail gemaakt, aangezien Tariq maar 1 dag op Bonaire is en de andere dagen op Curacao. Hij gaf aan dat donderdagochtend 11.00 uur een geschikte tijd is. Dus de lange broek aan, overhemd netjes gestreken en op pad. Net voor 11 uur bij de bank en daar werd ik netjes door de portier binnengehaald. Ik mocht even plaatsnemen, maar dat werd al snel een kwartier, twintig minuten en oen dacht ik..... Ja zelfs voor Bonaire is dit ongebruikelijk. Dus toch maar even vragen naar tariq. Blijkt hij nog ewoon op Curacao te zijn, hij kon geen vlucht krijgen. Paul zijn collega vond het uiteraard erg verveld en hij gaf aan dat hij mij zou laten terugbellen. oke!! Ik wilde ook direct een rekening openen, maar heb dat toen toch even achterwege gelaten. Donderdagmiddag heb ik heerlijk genoten van mijn boek aan de pool en in de hangmat. Lekker lui zijn en even lezen maakt je hoofd lekker leeg. Maar onder het lezen dwalen je gedachten toch weer af naar de tekeningen van Arnoldo en de mogelijkheden die je dan ziet. Ik kan niet wachten om ze verder met Inge en Jorn te bespreken en er in Nederland ook nog eens een architect naar te laten kijken. Maar goed het boek is uit, dat is dan ook wel weer mooi. Maar, dat was pas boek 1 van deze 7 weken op Bonaire. Om te eten hadden we, René en ik, afgesproken om vanavond met Judith van RCN het dorp in te gaan voor een drankje en te kijken om een klein hapje te eten. Maar helaas voor René, één van de gasten die al in de middag had zullen aankomen zit nog te wachten op Curacao voor zijn vlucht naar Bonaire . Hij zou om 1 uur vliegen, maar dat werd uiteindelijk 10 uur (dan ben je ook in Nederland). Dus verwacht hier niet te veel van afspraak is afspraak. De ene keer krijg te te horen i.v.m. de Regatta kon ik geen vlucht krijgen, de andere keer wordt er gezegd in verband met technische problemen vertrekt dit vliegtuig niet. Alles kan, maar vooral die technische storingen komen hier nogal eens voor. Maar ja, dat is ook weer de charme van het eiland, de eilnden hier. Komt tijd komt raad. Heb geduld en de oplossing zal er komen. Maar goed, ik dus alleen met judith op pad. We hebben eerst even bij Karel's gezeten en heerlijk zitten kletsen. Voor haar werk, wat ze wellicht nog zou kunnen betekenen voor mij, mocht een B&B nog niet direct doorgaan en we toch besluiten hier naar toe te komen. Altijd handig. Daarna een klein tapas hapje bij La Guernica en rond 10 uur zijn we weer terug. Vrijdag. Vanochtend werd ik gebeld door de bank met de excuses voor de gemiste afspraak van donderdag. Paul gaf aan dat tariq graag het ondernemersplan wil inzien om de zaken te bekijken. Dus besloot ik, deze keer in korte broek, opnieuw naar de bank te komen. Heb Paul de zaken overhandigd en direct bij hem een rekening geopend. Naast diverse formulieren werden de zaken ook direct in de computer verwerkt. Een pasje wordt aangevraagd en na een week ligt dit gereed. René kan deze voor mij ophalen. Ook mobielbankieren is direct gereed en van de storting van $60 die ik op de rekening heb gedaan ontving ik binnen een halve minuut een sms'je. Kortom dit loopt heel soepel. Eenmaal terug bij de Lizard even een broodje en dan overleg voor de middagduik. Er is echter een probleempje , waardoor René niet direct wegkan. Gelukkig is dit om 1 uur opgelost en gaan we op pad. Aangezien er geen wind is, is de kans om de Oostkust te duiken. Dus de spullen opgeladen, de flessen gehaald en opad. Er is helemaal geen golfslag, dus dat wordt een feest. De spullen opgedaan en gereed voor de wandeling van 100 meter met bepakking door de lagune. Altijd even een zware klus, maar je krijgt er ook wat voor terug.Als we te water gaan, zien we bij het afdalen direct al een stingray. Goed begin zullen we maar zeggen. Maar gelukkig er volgen er nog een aantal. Ik denk dat we er uiteindelijk 8 hebben gezien en op de terugweg zien we ook nog een Eagle Ray. Maar het feest zou niet compleet zijn geweest zonder een Turtle, wat zeg ik een Turtle. Na de eerste komt de tweede en de derde en uiteindelijk bij 25 Turtles gestopt met tellen. Dit is echt de place to be voor de turtles en dus ook voor ons als duikers. Wat nu dus weer eens blijkt, de mens komt zijn afspraken niet altijd na, maar de Turtles en Stingrays houden zich wel aan hun afspraken. Zij waren er gewoon!! Gelukkig moet je om hier te duiken, ervaren zijn. Niet veel duikers komen hier dus. Om half 4 hebben we de spullen weer op de auto en gaan nog even langs de Beachhut voor een drankje. Geen geld bij ons, maar als zer gewaarde gasten kunnen we vandaag op de pof wat drinken. Schept natuurlijk wel weer wat verplichtingen voor zaterdag, moeten we "helaas" terug om te betalen en om iets te ..... Vanavond heb ik met Hans afgesproken iets te drinken en eten. Dus na een douche en bij alle spelletjes weer een woordje etc te hebben gelegd ga ik rond 7 uur naar het dorp. Na een drankje bij City Cafe gaan we een hapje eten en kletsen over alle plannen de de zaken van Hans bij EastCoast. Om een uur of 11 ben ik terug en kruip ik lekker in mijn bedje. Morgen weer een dag.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!