jderoos.reismee.nl

Heerlijk weekend

Gisteravond weer teruggekomen van een heerlijk weekendje Aruba. In het eerste deel heb ik al verslag gedaan van donderdag en vrijdag, hier het vervolg. Zaterdagochtend heerlijk rustig aan gedaan. Eerst even lekker kletsen met trix op de porch en na een halfuurtje komt Sjack ook aanschuiven. Een ontbijtje met een kop koffie. Daarna met z'n 3en op pad gegaan. We hebben e auto genomen met als doel door de Kunuku, het achterland naar de vuurtoren te gaan, het noordelijkste puntje van Aruba. maar zelfs met de terreinwagen van Sjack moesten we het op een gegeven moment opgeven en zijn rechtsomkeer gegaan. De rit van tot dat moment erg mooi, over rotsige paden door de ongerepte natuur, maar het pad had op een gegeven moment een verval van een kleine meter en hierop is de auto niet berekend. Dan maar terug en via de gewone weg naar het noorden. We rijden door een villawijk, schitterende huizen, maar de helft staat leeg en te koop. Ook hier heeft de crisis toegeslagen. We komen aan bij California Lighthouse en het uitzicht is prachtig. Je kijkt over half Aruba heen. Op zee heeft zich inmiddels een forse regenbui ontwikkelt en dat geeft mooie beelden. Daarna gaan we terug naar het zuiden, dat moet ook wel als je op het noordelijkste puntje staat. We rijdenvia de kustweg langs alle enorme grote hotels (allemaal met minimaal een paar honderd kamers) naar een strandtent. Hier relaxen we even met een heerlijke kop koffie en een glas water. Want warm is het wel, een beetje broeierig. Daarna vervogen we onze weg naar het zuiden om rond twee uur aan tekomen bij "de zeerover", hier gaan we lunchen. Het is een lokale aan het waterliggendeen zeer gezellig restaurantje. Met name de lokale bevolking zie je hier eten. De bestelling is simpel. Je loopt naar een loket en zegt dat je met z'n 3en bent en dan wordt er gevraagd of je vis wil, zo ja of je ook garnalen wilt, zo ja of je er ook patat en brood bij wilt hebben en uien in zuur. Sjack zegt op alle vragen ja en dan krijg je een houten blok mee met een nummer, voor ons nummer 42. Trix heeft inmiddels bij een ander loket een drankje gehaald en dan gaan we aan ons tafeltje zitten. Deze is van plastic, net als de stoelen, maar de gezelligheid is super. Na een kwartiertje wordt ons "vergiet" gebracht met alles erin. Het smaakt werkelijk onovertroffen. En veel dat het is, niet normaal. We laten het ons zeer goed smaken Na dit uitgebreide en voortreffelijk, maar daarnaast ook bijzondere maal, gaan we weer terug naar SP1U . Dit is het adres van Sjack en Trix, want straatnamen kennen ze hier bijna niet. We doen nog wel even een paar boodschappen en als we terug zijn nemen we een lekkere duik in het zwembad. Daarna lekker de mail, de spelletjes etc even bijwerken en kletsen op de porch. Het wordt niet zo laat als vrijdagavond, maar het is toch al snel weer rond de klok van 12en voordat we naar ons bed gaan. Zondag Uietraard beginnen we weer met een ontbijtje en de diverse bakken koffie. Sjack maakt een gekookt eitje (goee kookmanskunt Sjack), precies goed. Daarna besluiten we opnieuw een poging te wagen door de Kunuku, maar nu direct richting zuid. Hier gaan we eerst wat wrakhout jutten voor Trix, zij wil een aantal wrakhout bordjes beschilderen. Daarna rijden we door naar het kerkje. Hier blijkt een feest te zijn. Daarna rijden we door naar Baby natural brigde. Maar we komen eerst nog een local tegen die aan de kant van de weg bloemetjes lijkt te plukken. We stoppen even an gaan verhaal halen. Hij is zeer spraakzaam en vertelt dat hij dit plukt als kruiden en hij maakt er ook thee van. Grappig. Daarna naar de brug. Dit blijkt een natuurlijk gevormde brug te zijn waar het water van de zee een brug heeft gevormd. Daarna rijden we via de toeristiche weg (zijn ze eigenlijk allemaal) terug naar oranjestad. Hier willen we een lunch gebruiken, maar na een kwartier wandelen in de onvoorstelbare hitte, blijkt het restaurant gesloten te zijn op zondag. Dus in dezelfde hitte teruggelopen en bij CILO de lunch gebruikt. Trix neemt een salade en Sjack en ik een sandwich. Daarna gaan we terug naar huis, want het is inmiddels bijna tijd om de koffer te halen en terug te gaan naar Bonaire. Maar eerst nog even een duik in het zwembad en dan naar het vleigveld. ik vlieg met Tiara terug. Ik heb nog niet kunnen inchecken, dus doe dit aan de balie. Hier blijkt dat ik alleen een vlucht zou hebben naar Curacao, maar op mijn e-ticket staat toch duidelijk Bonaire. Er wordt even gebeld en dan blijkt dat ik gelukkig toch meemag naar Bonaire. We doen nog even een drankje en dan is het weer tijd voor afscheid. Sjack en Trix bedankt voor een top weekend en alle goede gesprekken. We zien elkaar hopelijk snel weer. De vlucht gaat prima. We vertrekken exact op schema, om 19.00 uur en na 18 minuten sta ik op Curacao. Hier driekwartier wachten en net na 8 uur vertrekken we voor een vlucht van 12 minuten naar Bonaire. René staat hier klaar op de airport en dan ben ik weer hier. Zo dat was een weekendje Aruba. Ayo en tot de volgende keer Jan