jderoos.reismee.nl

Oud en vertrouwd

Surprised

Vanochtend om 8 uur even op facebook een posted achtergelaten voor Bonnie;

Jan: Gaan jullie vanochtend om half tien duiken?

Bonnie: Na een kwartier antwoord 'jazeker', hoezo! wil je mee dan (geintje).

Jan: Ja eigenlijk wil ik wel mee, mag dat?

Bonnie: Ja natuurlijk, maar ben je op het eiland dan, nee toch of wel.

Jan: you will see.

Leuk zo'n geintje. En ja ik was natuurlijk op het eiland. Echt gezellig om elkaar zo weer te treffen. Na even bijgekletst te hebben met de hele bubs, Mirjam en Eric en Eef en later Bonnie en Ron, vertrekken we naar Alice in Wonderland. Het water is zo helder, dit heb ik nog niet vaak meegemaakt. We zien onderweg (onderwater bedoel ik natuurlijk) 2 schildpadden, heel veel klein spul en op het eind familie squid. Vader, moeder en wel een stuk of 8 kleintjes. Dit blijven erg nieuwsgierige vissen. Ze komen niet te dicht bij, maar gaan wel zo mooi voor je zweven, dat een foto altijd wel lukt. Uiteindelijk duiken we zo'n 75 minuten. Top leuk.

Terug bij the Lizard is Annemieke net haat moeder naar de airport aan het brengen. Haar weekje zit er weer op. Heeft ook weer heerlijk genoten. Dat ie je aan elke minuut dat ze hier is. Lekker luieren, een boekje lezen en op z'n tijd even met Annemieke naar Kralendijk voor een bak koffie bij Dio's.

Ik neem een broodje en een bak koffie en ga even wat foto's online zetten. Daarna even aan het zwembad, want René en ik hebben afgesproken vanmiddag Lighthouse te doen. We vertrekken rond half 3. Eerst even flessen halen bij wannadive en dan op pad. Aangekomen bij Lighthouse spreken we af, dat al er wat stroming is we een het relaxed aanpakken en allen met de stroming meegaan en terug op de wal René de auto gaat halen.

Zo gezegd, zo gedaan. Het wordt een spectacul. Nog maar net onder water zijn er 2 andere duikers die zich volledig concentreren op iets (kleins) onder water. Als wij voorbij zwemmen wordt ik 'teruggeroepen' en ga even kijken. Er zit een zeepaardje. Overigens je kan 'je' wel weglaten , want zo'n grote heb ik nog nooit gezien. De foto is helaas iets minder, hij zat net in een hoekje waar de camera niet erg goed bij kon, maar het is onmiskenbaar een zeepaard.

Verderop zien we nog een stingray, een paar hele mooie baracudas en een schildpad. Kortom het hele skala is zo ongeveer langsgekomen. Maar ja na een duik van 100 minuten verwacht je ook wel één en ander te zien.

Deze megaduik gaat de boeken in is langste duik to zover. Ook voor René is dit zijn langste duik, maar hij kwam uit op 102 minuten. Uiteindelijk zijn we pas tegen 6en terug bij de lIzard. Even de spullen in de pool schoonmaken en een polar (biertje). Ook Annemieke komt er even bijzitten en vraagt of ik vanavond meeeet. Sudderlapjes met aardappelen en rode kool/appeltjes. Uiteraard sla ik dit niet af en heb heerlijk gegeten. Net een bak koffie met een amaretto, dus slapen zal vanavond wel weer gaan.

Net Henry nog even gesmst of hij morgen nog een duik wil maken, even afwachten.

Reacties

Reacties

Baukjen

Wat een fantastische foto's. Bij je eerste duiken gelijk raak met wat je ziet, mooi koraal, schildpadden, fraaie stingray en dat prachtige zeepaardje. Durfde ik ook maar te duiken want het lijkt me super om dat te zien.
En het eten van Annemieke ziet er ook heerlijk uit!
Je krijgt de groeten van Wout en Ingrid, was weer als vanouds gezellig.

Ma en Pa

Even gewacht met reageren. We volgen wel alles op de voet (scherm) Zo te lezen gaat alles weer op rolletjes en
heb je het reuze naar de zin. Prachtige foto's met voor ons onvoorstelbare zaken. Hier alles ok. Do.dag naar
St.kanaal. Mike is net naar bed. Wij gaan ook. Gr. M en P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!