jderoos.reismee.nl

Op jacht

Laughing

Na een ontbijtje (broodje kaas, glas orange juice en een bak koffie) heb op facebook een berichtje voor Bonnie gepost of zij vandaag nog wil duiken. Helaas nog geen berichtje terug voor ik op mijn scooter vertrek naar Wannadive. Als het goed is, is vandaag de boot terug, kunnen we lekker naar kein Bonaire. Helaas blijkt dit niet het geval. Er is een groot motorprobleem en het zal nog dagen, zo niet een week duren voor het probleem opgelost is. De noodzakelijke onderdelen zijn niet op het eiland.

Joop (sommigen die dit lezen kennen hem wel) is bereidwillend om de jongens van Wannadive uit de brand (boot) te helpen. Nadeel is dat er maar 4 duikers meekunnen op de boot. Voordeel dan weer, dan het rustig is op de duikschool. Vandaag met 2 amerikanen op de boot naar Bon bine na kas. Een mooie duik met weer veel lion fishes. Inmiddels met Ger en Hans afgesproken dat we tegen de avond jacht gaan maken op de lion fishes bij Jeff Davis (waar René en ik gisteren hebben gedoken). Terug na de duik bij de Lizard, even een broodje gegeten en daarna even de noodzakelijk boodschappen gedaan, moet toch ook even gebeuren. Daarna lekker even in de hangmap onder de palappa gelegen en een lekker boek gelezen.

Om een uur of half vijf klaargemaakt voor de jacht. inmiddels hebben Alan (zoon van Bart, één van eigenaren) en Pieter zich bij ons aangesloten en zijn vertrokken naar Jeff Davis. Dit gewapend met een viertal 'speren' met als doel om de lion fish hier aan te rijgen. uiteindelijk vangen we een viertal kleinere exemplaren, die laten we achter in zee. Die worden wel door andere vissen opgegeten. Als ze dood zijn wel. De lion fish heeft namelijk geen natuurlijke vijand en is schadelijk voor de visstand. Zij eten alle kleine vis uit de zee. En als je weet dat een vrouwtje 30.000 eitjes per keer legt, dan komt het niet goed. We rijgen ook een groot exemplaar aan de speer en die nemen we mee. Een goede vangst voor een avond.

Nadat we de duikspullen hebben schoongemaakt, gaan ik snel naar de Lizard voor een douche, even omkleden en ga vanavond een pizza eten met Hans bij Captain Don. Na de pizza gaan we nog even naar Dio's voor een ijsje en sluiten af bij Karel voor een laatste rose. Een lekker dag dus.

inmiddels heeft Bonnie een berichtje achtergelaten om morgen te gaan duiken. Dus woensdag om 9 uur weer paraat bij Wannadive. Beloofd weer gezellig te worden. Foto's volgen later (ook van de jacht) en tot snel maar weer.