jderoos.reismee.nl

Hoe relaxed kun je zijn

De dag begint net als alle andere dagen (althans hier op Bonaire). Geen wekker, niet snel onder de douche of scheren. Alles kan en mag een versnelling lager...... of je slaat gewoon iets over. Niemand die het merkt of aich er aan stoort.

Vanochtend heb ik met mijn grote vriendin afgesproken, Bonnie. We gaan vandaag naar Karpata. Dit is altijd een super duik en zo ook weer vandaag, maar nu loop ik toch al weer te snel van stapel. We nemen de tijd en pakken onze spullen. Doen ze in de kruiwagen en gaan rustig naar het parkeerterrein. Pakken nog wel even 2 flessen, want zonder is duiken lastig. Bonnie is haar waterfles veregeten, dus loopt nog even terug. Heerlijk relaxed dus.

Onderweg hebben we genoeg te praten. En eenmaal aangekomen op Karpata maken we onze sets klaar. De camera's mee en dan de afdaling naar het water. We zijn de enige duikers als we vertrekken, op zich vreemd, want Karpata is een geliefde duikplek. Eenmaal onderwater is het weer genieten. Ik blijf het volgens mij steeds herhalen, maar weet gewoon niet hoe je dit anders moet zeggen. De deuiken zijn steeds, mooi, relaxed en het is genieten. De ene keer van een mooie schildpas of stingray. Vandaag van alle kleine dingen. Op de foto's heb je dit al kunnen zien, allerleri kleine spinnetjes en schitterde gekleurd koraal. Met name als het licht iets minder is of als je uit een bepaalde hoek de foto neemt zie je het grote verschil nu ik mijn nieuwe flitslamp gebruik.

We duiken 85 minuten en hebben beiden volop genoten. De terugreis in de auto verloopt rustiger dan de heenweg. Het is net of we allebei nog zitten na te genieten.

We spreken af morgen weer samen te duiken. Ik gok op Angel City of Invisible. We zullen zien.

Tongue out

Terug bij de Lizard haal ik voor René en mijzelf een broodje. Annemieke is vandaag voor een cusrus geven in het ziekenhuis. Maar zoals zo vaak op Bonaire loopt alles anders. iemand heeft de traingsdag niet goed gepland, waardoor er geen cursisten zijn. Maar Annemieke laat zich niet voor één gat vangen en maakt er een praktijkdag training van.

Ik heb vanmiddag lekker een boek gelezen en aan het eind van de dag besluiten we met z'n drieen even een borrel te halen bij Karel (Annemieke heeft overigens eerst nog een spinning-les gegeven) en te gaan eten bij City café.

kortom weer een heerlijk relaxed dag met veel leuke dingen, maar waar eigenlijk niets hoefde.

Reacties

Reacties

Ma en Pa

Wij zijn net thuis uit St.kanaal. Alles goed verlopen. Je hebt het geweldig naar de zin zo te horen en te zien. Wij kunnen ons geen voorstelling maken van alles wat er te
beleven is onder water. Mooie foto's van alles wat er leeft. We volgen het iedere dag en reageren zo nu en dan. Gr. Ma en PA

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!