jderoos.reismee.nl

Turtle day

Beste allemaal,

vandaag een bijzondere middag met veel moois onderwater, maar laat ik bij het begin beginnen. Eerst eens lekker uitgeslapen. Werd om half negen wakker, voordeel als je je badkamerdeur dicht doet, dan blijft het lekker donker in de kamer. ik had ook pas om 10.00 uur een duikafspraak, dus dat kon vanochtend even lekker. De beoeling was om met Bonnie te gaan duiken vanochtend, maar ze belde af. Gisteren bij Karpata heeft ze haar knie verdraaid en had hier nogal veel last van. Dus mijn date viel in het water. Toen snel mijn spullen gepakt en gelukkig de boot net niet gemist. Ze stonden net klaar om te vertrekken, snel mijn duiksetje opgebouwd en hup de boot in. We gingen voor Rappel. Een mooie stek met een stijle rotswand die van boven het water, onder water doorloopt. We zien o.a. een schildpad.

Na de duik de spullen schoonmaken en terug naar de Lizard. Even een broodje en met rené afgesproken later op de middag nog een duik te gaan doen. Dus eerst even tijd voor het zwembad en verder met mijn boek. Om een uur of half drie gaan we naar het zuiden. We komen uit bij sweet dreams en mooie dromen werden het. Op deze duik komen we maar liefst drie verschillende schildpadden tegen, het mooiste onderwater. Net als afgelopen zondag maken we er een drift dive van. Dit is een duik waar je het water ingaat en niet net als anders eerst de ene kant op zwemt en dan weer terug, maar gewoon met de stroom meezwemt en dan na een uur of zo het water uitgaat, je spullen afdoet en één van de twee terugloopt om de auto te halen. Je legt dan zo'n 700 meter af.

Terug bij de Lizard de spullen wassen en een polar aan de pool. daarna even onder de douche en op pad voor de wekelijkse Wanadive barbeque.

Kortom weer een goede en gezellige dag

Janette

Heerlijk onbezorgd leven op Bonaire. Wat herkenbaar weer allemaal. Hier leeft de harde werkelijkheid, dus blijf nog maar even lekker genieten.
Het tuinhuis is nagenoeg af, dus als je terug komt kun je een borrel drinken onder onze gazebo! Misschien dat dat het leed straks kan verzachten. Ondertussen heb je Annemieke en René nog begrijp ik. En dat is echt geen schrale troost!!!