jderoos.reismee.nl

One, two three and four

Cool

Zaterdagochtend, de wind steek z'n kop op. Dit is erg welkom, want vanaf morgen is er een world cup windsurftoernooi voor 4 dagen. Dus deze jongens willen wel een lekker windje. En voor ons is het ook niet verkeerd. Het was de afgelopen dagen erg warm, maar duikcomputer gaf maar liefst 36 graden aan. Ook de watertemperatuur is hoog voor de tijd van het jaar, 29 graden.

Onze plannen voor vandaag zijn gemaakt, we beginnen met de wrakduik op de Hilma Hooker. Vooral voor Geert iets speciaals. Hij heeft op Curacao zijn 'open water' pas gehaald, dus is dit weer een nieuwe belevenis en voor mij geld, als je op Bonaire bant, dan doe je elke keer toch wel de Hilma. We zijn om 9 uur vertrokken vanaf de Lizard, even de spullen halen bij Wannadive en dan op pad. er zijn al een paar andere duikers bij de Hilma, maar dat deert ons niet. We maken een mooie duik, gaan het wrak ook in en zwemmen door de diverse patrijspoorten. Zie enorme Tarpons en een aantal baracuda's. Dit allemaal nadat we al een schildpad haden gezien. Kortom een mooie duik om de dag te beginnen.

Na de Hilma hebben we de flessen omgeruild voor de tweede duik (bij Windsock) en treffen hier Emma nog. Zij vertreld nog van het zeepaardje bij Windsock en Wouter is eigenlijk wel enthousiast deze vanmiddag toch even te spotten., Maar zo ver is het nog niet. Eerst gaan we even naar Sorobon voor een drankje en een broodje. Onderweg gaan we nog even de laguna over om te kijken waar de entree is van de mooiste duik op het eiland (big delight inmiddels genoemd), maar hiervoor zijn de golven vandaag en de komende dagen ook te hoog. Dus alleen even verlekkerd denken aan al die schilpadden die we hier hadden kunnen zien. Na de lunch en even lekker in de zon gelegen te hebben, want Geert verbrande bovenbenen opleverd en Wouter en ik een verbrande neus/gezicht, gaan we voor onze tweede duik. Dit wordt een drift duik bij Sweet dreams. Hier spotten we weer diverse schildpadden en veel ander klein spul. Na de Hilma (een duik van 53 minuten) maken we nu een duik van 60 minuten. Wouter haalt vervolgens de auto op en Geert en ik tuigen vast de duikspullen af. We leveren de lege duikflessen weer in bij Windsock en besluiten hier tocjh nog even een derde duik te maken, op zoek naar het zeepaardje. We maken er een korte duik van (40 minuten). Dit kan ook, want na 5 minuten hebben we het zeepaardje al gevonden.

Laughing

Ik maak het verhaal later vanavond af, ga me nu even douchen en dan gaan we even uit eten. wordt vervolgd.

Terug van hapje eten (van morgen dus)

We spoelen de spullen wel even uit, maar voor een korte periode, want ook een vierde duik staat nog op het programma, een nachtduik bij something special. Eerst even terug naar de Lizard, een duik in het zwembad en daarna even een broodje eten. Tegen zevenen vertrekken we naar de haven. Maken onze setjes weer klaar en hup voor de vierde keer deze dag kopje onder. Dit blijft toch altijd speciaal, net als een wrakduik is een nachtduik iets speciaals. Het is ook echt pikkedonker, dus een goede lamp biedt dan uitkomst. na een uurtje komen we weer keurig bij de auto boven en bergen dan onze spullen op voor vandaag. Even douches en gaan dan nog even met z'n 3en eten bij La Quernica, tapsrestaurant.

Na het eten nog even naar Havana, is salsa avond. Ook weer gezellig en het wordt zo al snel 12 uur. terug bij de Lizard nog even napraten onder het genot van een biertje en dan om half 2 naar bed.

Morgen is het weer vroeg dag! Staat er om half tien een duik gepland met het zondagochtendclubje. See you tomorrow