jderoos.reismee.nl

Haai of Tarpon en in ieder geval een kreeft

Gisteravonf gegeten bij Mirjam en Eric en afgesproken vanochtend met Mirjam in haar voortuin te gaan duiken. Dit is tussen Small Wall en Clif. Mirjam is er van overtuigd dat ze afgelopen zaterdag een haai heeft gezien. (eef shark). Nou dat wil ik wel meemaken. Dus om 9 uur afgesproken bij de duikschool om de spullen te halen en terug naar Mirjam's huis. Hier klaargemaakt en we zijn nog maar net 5 minuten in het water of op zo'n 23 meter ligt wel een erg grote .......

We dalen langzaam maar gestaag af, mijn hart is wel iets harder aan het kloppen, en onder tussen neem ik diverse foto's. We zijn er nog niet uit wat het nu is geweest. De een zagt een haai, de ander een Tarpon, maar dan was het weel een erg grote. Hij was minstens 2,5 meter. Dat is voor een Tarpon wel erg groot. We stijgen weer naar zo'n 14 meter en na ongeveer 8 minuten zien we een soortgelijk exemplaar liggen, dus weer langzaam afgedaald naar 23 meter. Ook nu zijn we er niet uit wat het was, maar hiervan ben ik wel overtuigd dat het een Tarpon is. Op de foto is de bek te spits en zie je de schubben zilver glimmen, een haai heeft nou eenmaal geen schubben, dus...

Inmiddels zijn we bij de grot aangekomen, een plek waar een haai zich nogal eens schuil houdt, maar de grot is leeeg, hij moet dus rondzwemmen. Na 35 minuten zetten we de terugtocht in (tegen de stroming in). Als we ongeveer 50 minuten hebben gedoken verschijnt voor de derde keer een zwart gevaarte in de diepte 9opnieuw rond de 23 meter), dus een derde poging gewaagd. En dit lijkt toch echt op een haai (maar dat is dan ook wat ik graag zie). Een niet echt perfect duik dus met drie afdalingen tot 23 meter, maar voor een haai doe je alles !!!!! Terug bij Mirjam nemen we een bak koffie en praten nog wat na over haaien en tarpons.

De middag doe ik lekker rustig aan, blijf lekker aan het zwembad. Wel heb ik nog even boodschappen gedaan, want de koelkast is weer leeg. Aan het eind van de middag is er één ding in ieder geval wel duidelijk, hier is een lobster gesignaleerd. (een klein beetje verkleurd, mag dat mag de pret niet drukken)

Om een uur of half zeven nadat ik met Annemieke even al een wijntje aan het zwembad heb gedronken ga ik naar Karel. Ik rijd even bij Hans langs om te vragen of hij mee een hapje gaat eten. Hij is nog niet thuis, dus bij Karel probeer ik hem even te bellen. hans schuift om half 8 aan en we drinken nog even een wijntje. Daarna ga we naar Appetite om een hapje te eten. Dit is een erg gezellig restaurantje, waar ik in de vorige vakanties nog nooit eerder was geweest, Ze maken een verrassingsmenu van 4 gangen. Htet is heerlijk. Hans wil nog graag een toetje. Bij het opnoemen van wat ze hebben, noemt ze een ....kaasplankje. Nu ben ik ook om en neem ook een toetje, want een kaasplankje kan je toch niet laten schieten. Het eerste kaasplankje op Bonaire in al die 5 vakanties.

Terug bij de Lizard nog even een afzakkertje en dan weer lekker naar bed.

Reacties

Reacties

Baukjen

Ik weet het niet .........volgens mij te veel drankjes.........zie je alles voor een haai aan ;-)

Dus eindelijk een kaasplankje !!
Net zo lekker als in Giethoorn?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!