jderoos.reismee.nl

Sorobon, Sorobon en Karel

Vroeg opgestaan, kwart voor 7. Ga vanochtend samen met rené duiken met east Coast Diving. Met een super boot mee buiten het ruf 2 duiken maken. We zijn met 7 personen en 2 duikinstructeurs. De andere vijf zijn, Audrey en Joop (hebben ook een eigen B&B), Hans en Andrea (Wannadive) en Remco.

Op de eerste duik gaan we voor de Turtles, Eagle Ray en Sting Ray. Ze komen ook allemaal voorbij. een leuke duik dus. Na de eerste duik gaan we altijd even terug aan wal. Flessen omwisselen, even wat drinken en een broodje eten. Hiermee overbruggenw e de benodigde tijd tussen duik 1 en duik 2.

De tweede duik is in White Hole. Een ondiepere duik, waar we voor hopen een hele school Tarpons tegen te komen en een green morray eel en als het even kan een nurse shark.

Helaas alleen de laatste ontbreeks vandaag. Maar daarvoor krijgen we nog een paar erg grote turtles te zien. Kortom een vroeg begin van de dag, maar de moeite waard.

Samen met Remco en René gaan we terug, de spullen spoelen. Dat was ronde 1 van Sorobon.

Na de lunch ga ik op mijn scooter nog een keer terug naar Sorobon, nu voor een lekkere relaxmiddag. Even in de zon, een biertje bij Marjolein en een lekker boekje lezen. Zo heeft de middag ook weer een leuke bestemming. Om een uur of vijf neem ik de scooter terug. Kan nog net even een paar boodschappen doen bij de cultimara en dan terug bij de Lizard vraagt Annemieke of ik nog een wijntje wil. En dat slaan we natuurlijk niet af.

Vanavond afgesproken met Hans even een borrel bij Karel en te eten bij Bambu. Is heerlijk. En na een ijsje bij Gio's en een laaste afzakkertje in Havana is het al weer rond middernacht. Mooie tijd om naar bed te gaan.