jderoos.reismee.nl

Terug bij Wannadive

Vroeg wakker, Nederland weet nog niet dat ik op vakntie ben en ik vergeet de telefoon op stil te zetten, dus om 6 uur in de morgen gaat de telefoon. Klaar wakker dus. Dus tijd vor de eerste verhalen maken, dat is dan weer het voordeel want echt slapen werd het niet meer. Wat gan we vandaag doen. Eerst maar eens lekker bijkomen. Een lekkere bak koffie op de porch. Annemieke komt er ook even bijzitten, lekker even bijkletsen. Lekker alles op zijn gemakje doen, niets dus. Tot een uur of 11 en dan ga ik maar eens even naar Wannadive. Jeff, Emma, Fialka en Roeland zijn er. Direct maar even inschrijven en de boot om 2 uur reserveren. De nieuwtjes zijn, dat Hans, Bonnie beiden zijn gaan werken voor East Coast Diving. Jeff is natuurlijk vader geworden afgelopen september en Fialka gaat in januari stoppen bij de duikschool. De spicebar heeft zijn strandbar geopend en de aanleg van het gehele strand is echt schitterend geworden. Het heeft dan ook wat mogen kosten. Zelfs het hagelwitte strand is aangeverd. Het is zand uit Aruba!!!!! Om 2 uur gaan we met de boot naar Klein Bonaire, Hands Off wordt de duikplek. We zijn met 7 deuikers. Drie amerikanen, 2 divemasters en Hans en ik. Een duik waar we een zeer grote Green Morray Eel zien en knoepert van een Midnight Parrotfish, een scrpionfish en natuurlijk veel kleine vissen. nog geen turtles of spotted eagle rays of stingrays, maar die komen hopelijk de komende dagen wel. Wel spiest Emma 6 lionfishes en die neemt ze mee. Afgelopen weekend hebben de divemasters met Stinapa in het park ruim 700 lionfishes gedood. Het is inmidels dus een zer groot probleem aan het worden. Er is de afgelopen maanden ook een Manta Ray gesignaleerd. Hij zwemt de gehele kust in zuiden af en komt zo dicht bij de duikers dat je hem kan aanraken. Het is een mooie exemplaar van ruim 2 meter. Dus op zoek naar dit mooie beest de komende dagen. Terug op de kant spreken Hans en ik voor morgen af om samen te duiken. Kijen wat ons dat weer gaat brengen. Terug op de Lizard vraagt Trix of ik mee eet met een pastastampot. Uiteraard doen e dat. Het wordt uiteindelijk weer een erg gezellige avond onder de gazebo. Herlijk gegeten, een wijntje en gezellg kletsen. Ik ben de eerste die zijn bedje gaat opzoeken, ik weet niet meer hoe laat, maar het was nog vroeg. Ik zat echter aan tafel al te slapen, moet duidelijk mijn ritme nog vinden.

Reacties

Reacties

Ma en Pa

Sorry dat ik voor wekker speelde. Ben nog niet helemaal thuis met het nieuwe apparaat. Pootje gaat goed wel een penicillinekuur. Ma bakt knijpertjes. Je hebt het wel weer voor elkaar volgens berichten. Wat is en Manta Ray. Groetjes MP

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!