jderoos.reismee.nl

Dagje genieten van het heerlijke weer

Zoals jullie imiddels wel hebben gelezen, is het tempo hier een tandje lager dan elders in de wereld. Rustig opstaan met een kop koffie, lekker op de porch je verhaaltje schrijven (wel even druk met de muggen verjagen) en dan een ontbijtje in het zonnetje. Ik geloof dat bijna elke dag zo begint. Vandaag niet!! nou ja, bijna alles is gelijk vanochtend, behalve het weer. Een zonnetje is ver te zoeken deze morgen. Een zeer dik wolkendek hangt boven The Lizard Inn. Maar meestal duurt dit hier niet echt lang en de temperatuur blijft ongeveer wel rond de 30gr. hangen. De rest blijft overigens hetzelfde. Koffie, ontbijten, muggen verjagen en een verhaaltje schrijven. Alleen de porch is ook erg nat, dus op weg naar een nieuwe bak koffie kom ik toch te vallen, niet te zuinig. Een stijve nek, een dikke elleboog zijn het gevolg, maar gelukkig hebben we hier eerste hulp bij ongelukken bij de hand. Dus bij Annemieke was ik direct in goede handen. Even op bed gelegen en daarna ging het wel weer. Dus een iets ander begin van de dag. Dus besloten vanochtend maar even niet te gaan duiken met Derhard (of is het nu Gerhard??), het weer was er touwens ook nog steeds niet naar, het komt nu al 2 uren met bakken uit de lucht. Ik begreep overigens van Inge en Janette dat het bij jullie niet veel beter is. Dan toch maar beter hier!! We gaan vanavond het recept van de tomatensoep van Annemieke haar moeder proberen met een stokbroodje en een wijntje. Dus moesten er boodschappen gedaan worden. Annemieke en ik gaan naar de AH. Je kan na een week eigenlijk nog steeds alles krijgen, de schappen zijn misschien wel iets leger, maar over het algemeen is de keuze nog steeds enorm. En dan is het tijd om aan de surprise te werken. Het deel in blauw is gereed en hoeft gelukkig niet nog eens te worden overgeschilderd, dus kan de witte verf aangebracht worden! Nieuwsgierig, nog 2 nachtjes slapen en jullie weten het! Als lunch maak ik een lekkere salade, weer eens iets anders dan een broodje en eindelijk is het droog geworden. Ik wilde eigenlijk naar Sorobon vandaag (ben er nog niet geweest, vanwege het weer), maar ook vandaag lijkt niet de juiste dag. De regen is gestopt en de zon lijkt door te breken, maar toch! Dus ga ik met mijn boek Kralendijk maar even in. Moet even bij de scooterverhuur langs en moet ook even tanken. Daarna ga ik maar even naar Karel, om even in het zonnetje een boek te lezen, maar kom bedrogen uit. Als ik er eenmal zit, komt na een kwartier de regen weer met bakken uit de hemel en dit blijft zo tot een uur of 5. Kortom een regenachtige dag vandaag, morgen maar weer zien. Om 5 uur terug bij de Lizard heeft Annemieke de soep al lekker op het vuur staan en onder de Gazebo gaan we eerst even genieten van een wijntje en een toastje. We nemen mijn toastjes, want deze moeten extra lekker smaken, terug van boodscahppen doen keek ik nog even op de kassabon en blijkt een zak toast $6.99 te kosten. Maar goed het leven is duur, ook op Bonaire zullen we maar zeggen. Morgen even beter opletten. De soep smaakt echt voortreffelijk, dus we hebben zo weer een heerlijke vond met elkaar. Om een uur of negen arriveert Ron,na een lange en vermoeiende reis uit Nederland. Maar eenmaal aangekomen, ben je dat al snel weer vergeten. We kletsen lekker even bij en zo is het al snel weer een uur of 11. Bedtijd. iedereen tot morgen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!