jderoos.reismee.nl

Laatste ' lootjes" in de Sinterklaasvoorbereiding in de zon

Om een uur of half 8 opgestaan, dus weer lekker vroeg uit de veren, de gordijnen open en na de regen en stortbui van een uur of 4 vanochtend, zie ik zowaar een deel blauwe lucht en de zon schijnt. Heerlijk om zo in december wakker te worden en als je de deur dan opent is het ook nog eens bijna 30 graden. Heerlijk Bonairiaans weer zo lijkt het voor vandaag. Het zou ook de gehele dag zo blijven. Dus thuisfront, het eerste kleurtje zit er dan nu toch op. Dus vandaag lekker kalmaan doen, bedenk ik me, lekker boekje lezen, gedicht afmaken en surprise inpakken. Kortom heerlijk relax. Het verhaal wat ik van overdag kan schrijven is eigenlijk heel kort: lekker ontbijtje, gezellig bijkletsen met elkaar, in de zon een boekje lezen. Uiteraard tussendoor de vis voor de husselvis halen en de overige boodschappen doen. Daarna weer lekker in de zon tot een uur of 5 en toen zijn we gaan koken (Sjack en Trix) en hebben we ons klaar gemaakt voor ons Sinterklaasfeest. De Husselvis (Tom en Inge zal ik thuis ook eens maken) was heerlijk. Maar gelukkig het was niet een te uitgebreide maaltijd, want de stemming aan tafel werd steeds rumoeriger, mensen konden niet langer stilzitten op hun stoel, kortom iedereen werd zo langzamerhand een beetje zenuwachtig. Maar ja, Annemieke en ik besloten wel dat we eerst gingen afwassen, want dat wil je later op de avond niet meer doen. Rene stelde nog voor om alleen de vaat te spoelen (was misschien wel het meest zenuwachtig van ons allen), maar daar trapten we niet in. Maar aan alles komt een eind, dus ook aan het lange wachten en eindelijk werd de sinterklaaszak afgeleverd en kon de pret beginnen. Als eerste was Max aan de beurt, hij kon inderdaad niet langer wachten, Hij kon zijn cadeautje zelf uit de zak pakken en heeft het papier al schuddend met zijn kop er zelf afgekregen en aan hem hadden we de gehele avond geen puppy (van 6 jaar) meer, hij heeft de gehele avond genoten van zijn grote bot. Daarna werd het rondje gemaakt, met steeds weer grappige, bijzondere en mooie cadeaus. En metname de gedichten waren soms scherp, humoristisch, kryptisch, maar vooral konden we steeds de lach niet binnenhouden. Van lichtende veters, een koffiemok die gasten anders meenemen uit Nederland, arbeidscontracten als parttime receptionist, extra lucht om te duiken, een relaxlijstje, een band om elkaar nog beter te leren kennen (gaan we vanavond bij Karel aan werken en de rekening volgt vanzelf Piet) tot aan een eigdomsoverdrachtsakte van 2 vierkante meter van The Lizard Inn, waren de uitkomst van alle harde werken, geploeter en gesteun op de vele gedichten. De foto's en later kunnen we de film (heeft Ron gemaakt) gezellig nog eens nakijken. Ik hoop dat de foto's de sfeer kunnen weergeven, maar dat betwijfel ik. Het was namelijk super gezellig en dat zal pas later op de video terug te horen zijn denk ik. Maar als je de foto's bekijkt denk dan aan gelach, gesnater en een heerlijke sfeer. (kan iedereen zich wel wat bij voorstellen, denk ik). We hebben de afspraak om volgend jaar dit gewoon te herhalen, met sinterklaas, kerst of the easterbunny, het maakt niet uit wanneer, maar het idee was super gaaf. Maar aan alles komt een eind, zoals gezegd. Dus ook aan een gezellige avond, maar ook aan ................. dit verhaal. Tot morgen

Reacties

Reacties

Baukjen

Hoi Jan,
Druk, druk, druk.....geen tijd gehad om je berichten te lezen. Ik heb ze nu allemaal achter elkaar gelezen en ben weer helemaal op de hoogte. Zo te zien/lezen hebben jullie veel plezier met elkaar. Jammer dat het niet steeds mooi weer is, maar zoals je schrijft het relaxen kan daar bij alle weersomstandigheden. Morgen spullen pakken en dan vertrek ik naar Lyon.......daar regent het ook!
Jan, have fun,

Gr. Baukjen xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!