jderoos.reismee.nl

Rustdag onder de zon

Vanochtend opgestaan met een lekker zonnetje en de lucht zag er ook erg vriendelijk uit. Dus dat beloofd veel goeds. Ron en ik hebben op het bord aangetekend dat we met de bootduik meegaan. Echter ik zei gisteren al tegen Ron, dat het ook maar zo kan zijn dat ik een dagje bij het zwembad ga liggen lezen en de zwemvliezen voor een dagje aan de palmbomen hang. Zo heb ik het ook gedaan. Na het schrijven van het verhaal, ondanks het writersblock van gisteren heb ik een bak koffie genomen en met Annemieke en Sjack deze gedronken al peddelend met de benen in de pool. Even een berichtje aan Marjolein verzonden via facebook of ze vandaag moest werken op Sorobon, dan leek me dat wel een leuk middagtripje. Marjolein bleek echter vrij te zijn, dus dat wordt dan iets voor zaterdagmiddag. Na alle ochtendrituelen heb ik mijn badlaken aan Agaatha gegeven voor een wasbeurt en een badlaken van haar gekregen om te gebruiken. Het boek gepakt en begonnen met lezen. Echter Trix lag naast me en beiden hadden we ons boek al snel neergelegd en lagen we lekker te kletsen. Ron was inmiddels ook wakker, sterker nog hij was al duikgereed. Hij ging wel met de bootduik mee. De hele ochtend lekker in de zon gelegen en later uiteraard wel gelezen. Rond een uur of 12 gingen Sjack en Trix naar Kralendijk voor hun laatste Karel. Half een kwam Ron terug en uiteraard had hij een hele mooie duik gemaakt en of de duivel even uit zijn doosje is gekomen, hij heeft 3 schildpadden gezien !! Ga je een keer niet mee en dan krijg je dat. Maar Ron het is je gegeund en er rust nu een zware taak op jou schouders, ik vertrouw op jou dat je ze mij ook laat zien morgen. Rond half 2 ga ik ook even naar KARELdijk. O sorry, ik bedoel Kralendijk, maar dat is ook eigenlijk hetzefde. Ik zet mijn scooter neer bij Karel en loop Kralendijk even door. Er is een cruise, dat betekent dat er ook een markt is. Altijd even gezellig. Maar ook ik eindig even later bij Karel. Ik schuif bij Sjack en Trix aan en zoals gebruikelijk is de Rose (in een groot glas) al onderweg. Dat is nou het leuke van Bonaire. Na Karel ga ik nog boodschappen doen bij de Warehouse, kaas is op net als het drinken en brood en ander beleg. S'avonds besluiten we te gaan eten bij At Sea, een super tent. Sjack en Trix hebben hier gereserveerd. Dat is ook echt nodig. Het wordt weer een gezellige avond met lekker eten. Om een uur of half 11 lopen Sjack en Trix terug en Ron en ik nemen de auto. Terug bij de Lizard nemen we bij de pool nog een laatste borrel, net als de afgelopen 12 dagen. Dat wordt vanaf morgen dus wel even anders. Ik zal jullie beiden missen en niet alleen om die laatste avondborrel, maar om alle gezelligheid de afgelopen dagen. tot slot: RECTIFICATIE: Want het mag dan wel steeds gezellig zijn. Gisteren werd ik toch erg onaangenaam verrast door een indingend verzoek om een bepaalde uitspraak in het verhaal van 2 dagen geleden te corrigeren. In dit verhaal heeft deze reporter geschreven dat Trix een van haar kunstnagels was verloren. Echter iedereen die Trix goed kent, weet dat zij niemand aan haar voeten laat komen, zeker geen pedicure. Dus bij deze: Trix is een "echte" nagel verloren en wel van haar kleine teen. Nogmaals excuses voor dit onvoorstelbare misverstand Trix. Zo dat ook weer gezegd hebbende kan ik weer beginnen aan een mooie dag, want zo ziet het er wel uit. Om 9 uur duiken met Ron bij Tailor Made en dan snel terug naar de Lizard om afscheid te nemen van Trix en Sjack. Tijdelijk afscheid zo mag ik hopen, want van een duikmaatje neem je nooit echt afscheid. We will meet again for some great dives on Bonaire in 2012 (so I hope). spreek jullie morgen.....

Reacties

Reacties

Janette

Hallo Jan en de rest van de Lizardinn vrienden,
Jemig wat gaat dat snel....Sjack en Trix alweer bijna naar huis. Maar zo te lezen in deze prozastukken van de bekende schrijver Jan de Roos, hebben jullie het weer geweldig gehad. Ik wil Sint ook nog even bedanken voor de prachtige ketting die ik heb gekregen. Als ik het draag, moet ik tch veel aan jullie denken. Deze week dus maar evenin de sieradenkist laten liggen. Trix en Sjack....een hele goede terugreis toegewenst. Hoop jullie snel weer te treffen. Hier in Nederlang en specifiek op de bbank is het erg hektisch. Bn toch blij dat ik er nu voor mijn team kan zijn. We zijn met z'n allen hard aan het werk. De eerste resultaten zijn binnen. Zal zker nog heel januari gaan doorlopen, maar de eerste voorzichtige kijken naar eind februari en Bonaire is begonnen.
Jan, we genieten weer van je berichten uit Bonaire. Zo herkenbaar. Heerlijk af en toe met een ondertoontje en humor. Dank daarvoor, want het maakt dat we er toch een beetje bij kunnen zijn. Doe ook Annemieke, Rene en Ron ook de hartelijke groeten !? Volgend jaar zijn wij ook weer van de partij. Zeker weten.
inmiddels hebben we hier de eerste ongelukken gehad ivm gladheid. Vannacht is de Afsluitdijk doorom afgesloten geweest. Blijf dus nog maar even lekker genieten van het warme weer. Hier is het winter geworden.
Vandaag hebben we de kerstboom opgetuigd. Als we dan niet op vakantie zijn, dan in ieder geval de decembersfeer maar vroeg in huis halen. Ruikt heerlijk. Zet wel even de zinnen weer op andere dingen. Erg gezellig. Ik zal de boom wel even op Facebook zetten. Nou lievereds, heel veel plezier nog en tot schrijfs! Xxx Janette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!