jderoos.reismee.nl

Van Noord naar Zuid en daartussen

Vanochtend vroeg opgestaan, half zeven. Eerst een douche (zwembad) genomen en daarna een kop koffie op de porch. Normaal was er daarna al snel bedrijvigheid in studio 11, maar deze stond vannacht leeg. Sjack en Trix zijn weer" thuis", of waren ze nu juist thuis! Net voor 8 uur stond er een nieuwe gast aan de poort, die heb ik maar even binnengelaten, je weet nooit waar het goed voor is, het verzamelen van deelcertificaten. Wie weet levert het nog een baan op!!! Na het schrijven van mijn verhaal ben ik aan het zwembad gaan liggen en heb mijn boek uitgelezen. rond half 10 kwam Ron, en heb ik mijn duikspullen gepakt en zijn we vertrokken naar het NOORDEN. Tailors Made stond vandaag voor de derde keer op het programma, maar beide andere keren kwam er iets tussen, waardoor de plannen werden gewijzigd. Nu echt vertrokken, het is een eind rijden, tot voorbij de olieopslag. De duik kenmerkt zich vooral door een moeilijke te waterlating, die gepaard gaat met een grote schaafplek op mijn kuit. Ron verliest zijn duikbril, maar gelukkig is die snel weer gevonden. In de duik zien we vooral veel en mooi koraal, een paar barracudas en klein vis. We duiken ongeveer 75 minuten. Op de terugweg nemen we de route via het Gotomeer, altijd mooi. Er zijn echter geen flamingos, die kunnen hier normaal in tientallen bijelkaar staan. Het is momenteel de tijd dat zij "overwinteren" in Venezuela. Ook bij de zoutpanne zijn bijna geen flamingos te zien. We lunchen bij Sunset, een tuna sashimi. Daarna terug naar The Lizard Inn. Ron besluit niet te gaan duiken, hij heeft wat last van zijn rug. Rene staat echter al klaar en dus besluiten we, Annemieke en Max gaan ook mee, naar het ZUIDEN af te reizen. Het wordt een driftduik. We vertrekken iets ten zuiden van Atlantis en komen later voorbij Red Slave weer naar boven. Het eerste deel is het heel helder, maar na circa 20 minuten veranderd de stroming iets en wordt het aardig troebel. We besluiten iets ondieper te gaan duiken en uiteindelijk loont dit de moeite. Allereerst zien we een eagle ray op de zandvlakte en na een paar minuten zie ik mijn eerste trurtle van deze vakantie. En na nog een paar minuten komen er nog 2 turtles voorbij. Na 70 minuten besluiten we een eind aan de duik te maken en net na de 5 meter stop zien we nog een knoepert van een groene murray eel. Annemieke is ons inmiddels met de auto achterna gekomen en dat is dus erg gemakkelijk. De spullen weer op de auto en terug naar DAARTUSSEN. De spullen spoelen en een bright aan de pool. Vanavond eten we bij Rene en Annemieke. Kip in zak en aardappelschijfjes uit de oven en een salade. Heerlijk gezellig op de porch bij hun nieuwe huis. Nu net terug bij studio 12. Morgen op de koffie bij Marc en Marlies in Sabadeco. Zij zijn gisteren aangekomen. Wordt vast ook weer gezellig, Tot morgen. Dikke knuffel over iedereen.