jderoos.reismee.nl

De 13e,wat zal dat brengen

Iedereen die mij kent weet dat de laatste jaren de 13e nou niet direct mijn geluksgetal is geweest. Dus eens kijken hoe het vandaag op Bonaire vergaat. De dag begint goed, met een lekker zonnetje. Met Ron gaat het gelukkig ook weer wat beter, maar is nog niet instaat weer te duiken. Hij doet nog een dagje rustig aan. Ik ga de kat niet op het spek binden, dus blijf vanochtend lekker bij het zwembad. Dus na de koffie, op de porch, met Annemieke, Agaatha en Ron is het tijd voor een boekje bij de pool. Het komt ineens met bakken uit de hemel, dus nog maar even een bakkie. Het is gelukkig een tropische regenbui, dus na een kwartier schijnt de zon weer. Dus boek 2 van de vakantie inmiddels (eind van de dag) gevorderd tot ongeveer de helft. Ik begin al weer lekker een kleurtje te krijgen, dus ik kan volgende week met een gerust hart naar huis. Rond de middag komt Ron terug van even weggeweest. Hij is even bij zijn vriendin Hannie geweest. Hannie is gisteren voor 3 dagen overgevlogen uit Nederland. Zij is een " oud" KLM stewardes en komt hier nog regelmatig even naar toe, voor de gezelligheid, een pedicure, manicure en de kapper. Even terug waar ze jaren op heeft gevlogen. Vanavond gaan we met z'n 3en uit eten. So far so good. Rond 2 uur komt Marc, voor een duik. We hebben afgesproken bij the Lizard en gaan op pad, eerst even de flessen halen en dan naar Angel City. Het is Marcs eerste duik in lange tijd. De afgelopen keren werd er met name geklust aan het huis, maar dat is nu gereed. We gaan te water en dan merk ik dat mijn camera het niet doet (toch de 13e??) Maar al prutsende schiet me iets te binnen, ik was de batterij aan het opladen, dus gewoon dommigheid, want de batterij zit nog in de oplader in plaats van in het fototoestel. Beetje dom he !! Dus geen foto's vandaag. Eenmaal beneden gat het echter met Marc fout. Na een kwartier geeft hij aan de duik te willen beeindigen. Eenmaal boven blijkt dat hij zich niet goed voelt. Last van de maag, neiging tot overgeven en tinteling in zijn hand. Niet goed dus. We dobberen langzaam terug naar de kant en we doen kalm aan. Gelukkig bekomt het weer iets, maar het voelt niet goed. We gaan danook terug naar hun huis en later op de middag zakt het gelukkig weg. Waarschijnlijk te druk geweest de laatste week en ook de eerste dagen hier. Zo zie je maar weer, dat duiken altijd met z'n 2en moet gebeuren. Nu ging het verder goed, maar anders heb je elkaar hard nodig. Rond half 5 brengt Marc me terug, eerst even via Wannadive. Flessen terugbrengen, spullen spoelen en even kletsen. Daarna terug naar the Lizard. Even douchen en rond 7 uur afgesproken met Ron en Hannie bij Karel. Even een drankje en daarna lekker ten bij Appetite. Kortom een heerlijk, met een klein vervelende incident, dag. Dus de 13e kom maar op!! see you tomorrow.

Reacties

Reacties

Janette

Hoi Jan! Lekker relaxte dagen heb jij. Ik kan er alleen maar van dromen. Leuk dat je Marc en zijn vrouw ook weer treft. Ik hoop dat het nu weer wat beter met hem gaat. Ik hoor je niet over flatgebouwen in het dorp. Komt er weinig langs? Nog niet een bakje nasi van de markt kunnen scoren? Is denk ik nu tornadoseizoen in de Bovenwindse Eilanden. Dus dan varen ze minder.
Hier zijn de herfststormen ook begonnen. We wachten nog even met sneeuw tot je weer terug bent. (flauw he)
Lukas is deze week wel vrij en gaat met onze wc beneden aan de klus. Moet nodig een hangende versie in. Verheug ik me op. Lukas minder....
Morgenavond kerstviering met de bank. In feestelijke kledij. Ik heb al een paar collega s horen zeggen dat ze galajurken hadden gehuurd. Wordt vast gezellig. Ik heb een nieuwe jurk met colbert gekocht. Erg mooi vind ik zelf, en kan ook na Kerst nog zeker nog aan.
Jan, nog een paar hele fijne dagen en tot schrijfs! Groeten aan de gehele familie daar!
Janette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!