jderoos.reismee.nl

5 D's

Vandaag gaan we (zo bleek achteraf) voor 5 D's. Probeer ze te vinden in het verhaal. Was vandaag vroeg wakker, zoals gebruikelijk. Dus kan er rustig een verhal geschreven worden. Er staan 2 duiken op het programma, vanochtend met de boot en later vanmiddag met Rene en Kim. Dus weer volop onderwater. Maar eerst een kop kofiie, O ja nu moeten jullie ook even wachten, want die heb ik nog vergeten, ga deze eerst eveneen senseo maken. Dus tot zo........... Daar ben ik weer, hebben jullie me gemist!! Even met Inge op Skype gezeten, het is nog net voor 9 uur (2 uur bij jullie). Dus Inge krijgt zo kijkers voor ons huis. Spannend! Om 9 uur kwam Ron me halen voor de bootduik. Het is cruiseseizoen (Janette), dus wordt er door Bart eerst met de boot voor taxi gespeeld en vertrekken we altijd iets later. Dus rond kwart voor 10 vertrokken naar Southwest Corner op Klein Bonaire. De eerste DUIK van de dag werd een driftdive, dus we deden hiermee ook direct een tweede DUIKplek aan. We zijn gedrift naar Forest. Dat was weer een relaxe-duik in optima forma. Het werd een duik van 80 minuten, met als toegift 2 French Angelfishes die onder de boor zaten en klaar waren om op de foto te worden vastgelegd. Terug bij Eden Beach een lunch met Ron en Hannie bij Spice. Hier ligt het strand vol met Brazilianen van de cruiseboot. Rond de klok van half 2 zijn we terug. Hannie en Ron gaan vanmiddag naar de ezelopvang, schijnt erg leuk te zijn, nu de nieuwe accomodatie open is. Ik ga echter duiken met Rene en Kim (eigenaar van een huis hier, wat door Rene in zijn afwezigheid wordt beheerd). We gaan naar de DUIKplek Whtie Slave en opnieuw wordt het een driftdive, zodat ook DUIKplek 4 van deze dag wordt aangedaan, Margate Bay. Dit deel kenmerkt zich door heel veel vis en daarmee ook veel Barracudas. Hiervan komen we er wel een stuk of 10 tegen. Een paar morray eels en verder blijft het rustig. Weer geen turtles. Op de terugweg droppen we Kim thuis af en moeten de spullen weer gespoeld worden, een biertje bij de pool en dan klaar voor een lekkere douche. rond 6 uur ga ik naar Karel. Hier tref ik Wil en Karin, de nieuwe buren van nummer 11. Zij zijn vrienden van Rene en Annemieke uit Nederland en zijn er ook tot volgende week dinsdag. Gezellig een wijntje met een zeer mooie zonsondergang deze avond. Om kwart voor 8 ga ik op DATE. Ik heb een afspraakje met Marjolein. Met haar vader en moeder en ook met haar heb ik vroeger in Vriezenveen veel getennist. Marjolein woont nu 3 jaar op Bonaire. Dus gezellig bijkletsen over "vroeger" en uiteraard ook over het nu op Bonaire. Morgen is haar vriend Okke (chef kok bij 4 seaseons--vroeger Bambu) jarig. Maar vanavond doet hij zijn uiterste best ons iets moois voor te schotelen en dat lukt. Heerlijk gegeten. Daarna terug naar the Lizard en lekker op bed.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!