jderoos.reismee.nl

Top feest op de boot

Vanochtend bestond mijn ontbijtje uit een bolletje met kaas en een bak koffie, lekker Hollands. Daarna zijn we vertrokken voor een duik op Klein Bonaire, Joanna's Sunshi. We waren met 4 duikers, 2 snorkelaars. De Crew bestond deze keer uit 2 divemasters in opleiding en Roeland. Nadat we overboord waren gegaan, waren Ron en ik de rest al weer snel kwijt. Lekker met z'n 2en de kleine zaken verkennen. Weer geen turtle op deze duik, ik weet niet wat het is, maar op de een of andere manier kom ik ze gewoon niet tegen. Wel weer een etende Eagle Ray, die zijn er veel deze vakantie, super gaaf. Ook vinden we (Ron uiteraard) een Web Burrfish. Een erg grappige vis. Terug op de boot na een uurtje varen we " rustig" terug. Terug bij Eden Beachbesluiten we vanmiddag na de lunch bij Eden Front Porch te duiken, hier is al 3 dagen op rij de Manta (spanweidte 4 meter) gesignaleerd. Om een uur of half 2 gaan we dus weer te water, eerst zien we een inktvis. daarna duiken we wat dieper en zo kom je bij 2 kleine wrakken van zeilboten tegen en eindelijk..... een turtle. En opnieuw zien we een Web Burrfish. Wel erg toevallig, want deze kom je niet vaak tegen. Zij kunnen zich erg goed verstoppen. Maar geen Manta vandaag. Terug aan de kant brengt Ron mij terug, want vanmiddag gaan we met een groepje van 40 man op de boot de verjaardag van Okke (vriend van Marjolein) vieren. Wordt een erg gezellige bedoening. Maar voordat het feest losbarst hebben een aantal het in hun hoofd gehaald om van Eden Beach naar Klein Bonaire te zwemmen. Een afstand van z'n 800 meter. Uiteindelijk gaan er 13 te water en zij volbrengen het helemaal. We varen een rondje vanuit de haven, zoals gezegd, via Eden Beach naar Klein Bonaire en dan richting Sabadeco. Vervolgens onder de kust helemaal terug tot Punt Vierkant (in het zuiden) en uiteindelijk leggen we de boot aan bij Karel. Een leuke tocht van 4,5 uur. Op de boot is een hapje en een drankje, wat muziek en veel gezelligheid. Om een uur of half 10 ben ik terug bij The Lizard Inn, neem nog en laatste drankje, flesje water, deze keer en kruip dan lekker onder de wol (alhoewel dat hier bestaat uit een enkel lakentje)

Sjack en Trix

Jan,
1 goeie tip van 2 mensen die het kunnen weten: Zorg dat je daar kunt blijven, kom niet terug! Ik herhaal: KOM NIET TERUG!! Het is hier verschrikkelijk. Regen, wind, koud heel koud guur weer.
Geef Max een dikke knuffel en doe René en Annemieke de groeten van 2 spijtoptanten.
Groetjes en nog heel veel plezier,
Sjack en Trix.
Nu moeten we stoppen want we gaan een vulkaan op IJsland voor je aansteken!