jderoos.reismee.nl

Kom Niet terug !!

Voor een ieder die de laatste reactie op mijn blog heeft gelezen snapt deze titel. Sjack en Trix, ik wilde dat ik kon schrijven "Komt niet terug", maar dan moet wel iedereen uit Nederland die mij lief is hierheen komen. Groot spaarpotje en overredingskracht nodig om dit voor elkaar te krijgen. Dus voorlopig zal ik nog maar een paar dagen genieten en hopen dat het weer in Nederland snel opknapt!! Hier voor alle duidelijkheid is het inderdaad gewoon 30 graden+, en het water (zee wel te verstaan) is 28 graden, dus koud kun je het hier niet krijgen. Vandaag wezen duiken met Ron en Emma (van de duikschool), eerst gisterochtend met Ron een bootduik wezen doen bij Sharon's Serenity. Een mooi filmpje gemaakt van 2 French Angelfishes. En na de lunch (seafood pasta bij Spice) zijn we met z'n 3en naar het Noorden gegaan. Een drifdive van La Dania's Leap naar Karpata. Dit is werkelijk, als je de tijd neemt voor de duik, een van de mooiste duiken. Je ziet hier heel veel. Hiermee moet je uiteraard geluk hebben, maar onderweg kwamen we wel veel moois tegen: van een grote Lobster, Octopus, Midnight Parrotfish tot aan een turtle!!! En het koraal is hier adembenemend. Dat is erg lastig, want je mond valt open van verbazing. Dit mooie koraal heb je hier, omdat je bij La Dania's Leap alleen het water in kunt en niet eruit. Dat betekent dat niet veel duikers deze duik maken. Kortom een mooie duik opnieuw. Terug bij Karpata de spullen weer op de auto gelegd en toen via de bergweg teruggereden. Hier heeft Emma ons de hoogste boom van Bonaire laten zien. Een gaaf gezicht, want deze staat eigenlijk in een soort cave, waardoor hij uiteindelijk maar een meter of 8 boven de grond uitsteekt. Bijzonder gezicht. Na het duiken en een lekkere douche even onder de Gazebo. Annemieke heeft The Lizard Inn vandaag ook in Kerstsfeer gebracht, maar voor mij is dit toch wel vreemd. Met 30 graden twee kerstbomen onder de Gazebo en een kerststuk in de receptie. Op de een of andere manier past dit gewoon niet! Emma komt mij zo halen, we gaan vanavond barbequen bij Marc en Marlies. Gelijk even kijken en horen hoe het nu met Marc gaat. hij heeft nog niet weer gedoken na onze afgebroken duik van een paar dagen geleden. We gaan om ongeveer 6 uur richting Sabadeco en hier wordne we verwelkomt door een huis is Kerstsfeer, super (knipperende lichtjes op het balcon??) versiert Marlies. Met Marc gaat het nog niet super. Hij heeft (klinkt bekend) veel stress achter de rug en zijn schouders zitten goed vast. Fyiotherapie en even kalm aan. Dus pas volgende week weer duiken. Marlies heeft ook Luuk en Bas uitgenodigd. Deze jongens kennen zij vanuit Haaksbergen. Luuk is hier voor een stage van 3 maanden en Bas werkt als kok bij een restaurant op het eiland. Naast het heerlijke eten van de buitenkeuken gaan we daarna een potje kaarten, " Bonken". Kortom ook vanavond is weer een gezellige avond in een heerlijke buitentemperatuur. Dus een noodkreet: kom allemaal deze kant op dan hoef ik dinsdag niet mijn koffer te pakken. Huizen genoeg te koop, dus we kunnen hier er best een gezellige boel van maken, so please come to me, so I don't have to come to you. Nu en ontbijtje op de porch en een bakkie koffie. Nee, nu alle gekheid op een stokje: ik ga nog een paar dagen genieten en jullie zien me woensdagochtend weer verschijnen. Dikke knuffel......

Reacties

Reacties

anneke

Als dat spaarpotje geregeld is, is er niet veel overtuigingskracht nodig hoor ;-)
geniet nog even lekker!!

Inge

Als jij betaald dan komen wij allemaal die kant op!!!

Tom

Haha. Het is hier inderdaad rot weer hoor. Alleen maar storm gehad afgelopen paar weken. Dus je heb een goede tijd uitgekozen om naar Bonaire te gaan. Geniet er nog maar even lekker van!

Groetjes Tom

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!