jderoos.reismee.nl

Slagbaai-avontuur

Vandaag samen met Ron naar het Nationaal Park voor een paar duiken. Is altijd weer en apart avontuur. Je moet zelf brood en voldoende drinken meenemen, want eenmaal in het park heb je aan het eind van de rit allen een restaurantje. Dus je moet de dag doorkomen met je eigen bammetje en drinken. We zijn na de koffie vertrokken, zo rond half 10. Eerst even flessen halen bij Wannadive. Een volle tank voor de auto en toen op pad. Aangekomen bij het Park, moet je je eerst identificeren, want het is een beschermd park en de entree betalen. Als duiker heb je hiervoor al betaald, aangezien je dit nodig hebt om uberhaupt te mogen duiken op Bonaire. We nemen de lange route, maar hebben de boodschap al meegekregen dat het een ruwe zee is. We zien het wel! Eenmaal bij de kust aangekomen zijn de golven inderdaad wel erg hoog en beuken deze met volle kracht op de kust. Dus of dit duiken gaat worden, we twijfelen er ten zeerste aan. Maar de tocht is al gewoon mooi en genieten hier dus van. Eenmaal bij de eerst mogelijk duikplek aangekomen zijn we snel genezen, we gaan hier niet duiken. Zie de foto, en daarop zie je het nog niet eens in z'n volle omvang. We maken het rondje af, en uiteindelijk hadden we nog wel een duik kunnen maken bij "Slagbaai" zelf, maar we besluiten eerst maar even te lunchen, maken wat foto's van de schaars aanwezige flamingo's en gaan dan terug. We gaan vanmiddag wel een lekkere duik maken in het zuiden, Angel City. Op de weg terug gaan we nog even lnags bij Germaine Nijdam in Republiek. Zij is de kunstenares die de teksten op het drijfhout maakt (zie de bordjes met de tekst: Relax en Work is for people who don't dive). Grappig om in het atelier even rond te kijken. Heb me niet kunnen inhouden en heb een nieuw bordje gekocht, weer met een leuke tekst!! Terug naar waar we voor kwamen, duiken. Ron en ik gaan zoals gezegd naar Angel City. Ook hier merk je dat er veel meer wind is (vandaag 20 knopen), dus ook hier is de zee minder vlak dan de afgelopen weken, maar hier is het voor ons goed te doen en eenmaal onderwater merk je niets mee van de golven. Alleen het zicht is minder goed, troebeler. We komen een groep jagende jacks tegen en een groep scads wordt opgejaagd door andere jagende vis. Schitterend gezicht om te zien. Zo zie je plotseling weer eens totaal iets anders. De Frogfish die Bonnie en ik hier in juni zagen is helaas vertrokken. Op de terugweg een ijsje bij Gio's en vanavond lekker eten met Ron, Annemieke en Rene. We gaan naar 4seasons (vroeger Bambu). Het is weer een gezellige avond. Maar ik realiseer me wel dat jullie zo langzamerhand gek moeten worden van alle; leuk, gezellig, lekker, genieten, mooi, relax etc. Sorry guys, but that's life here. ps. Inmiddels van Anneke en Inge bericht dat ze met de kerst wel willen komen, maar de rest laat nog niets van zich horen!! Dus voorlopig zal het dus wel Kerst in Nederland worden. spreek jullie.....