jderoos.reismee.nl

Wrakkenjacht in de haven

Vandaag een sterk bewolkte dag. Helaas geen zon te zien / gezien. Vanochtend porchvergadering voor de barbeque. Gelukkig geen agenda en de vergadering verloopt relax. Wil en Karin (oude buren uit Den Boch van Rene en Karin) doen de boodschappen voor de salade en Karin maakt deze, Rene haalt de vis, Tuna. Annemieke zorgt voor de rijst. Ron verzorgt het voorgerecht, tunashashimi. En ik zorg voor de wijn en doe vanavond de afwas. De rollen weer mooi verdeeld. Ondanks het bewolkte weer vanochtend op de porch even zitten lezen. Vanmiddag gaan we nog een duikje maken. Ron, Rene en ik. Uiteindelijk gaat Ron niet mee, hij is niet helemaal fit. Rene stelt voor Something Special te duiken en dan via de haven naar Eden Beach. Zo gezegd zo gedaan. Om 2 uur gaan we te water. Het eerste deel heeft wel weer mooi koraal, veel vis. Daarna krijg je de ingang van de haven, dit is erg kaal. Wel komen we hier 4 juvenille spotted drum tegen, bijelkaar. Later net voor Eden Beach liggen nog 2 wrakken van 2 zeilboten. Blijft altijd speciaal om de vele vis rondom zo'n wrak te zien. Ook met de onderwater verlichting krijg je spectaculaire foto's. Daarna doorgezwomen, want de tegenstroming is enorm. Zowel Rene als ik verbruiken op dit stuk veel lucht. Nog de octopus gezien en toen was het na 74 minuten einde duik. Op de kant stelt Rene voor even een drankje te nemen en dan pakken wee nog eens 2 flessen en duiken dezelfde weg terug. Dus eerst even een cola light en icetea. Als we net zitten komt Ron ook bij Spice wat drinken, onze redende engel, want wij hadden geen geld bij ons. Om 4 uur gaan wee weer te water en beginnen aan de terugweg. Uiteraard zien we ongeveer dezelfde zaken als op de heenweg. De 4 juvenille zitten nog op dezelfde plek, net als de beide wrakken. Ook deze zijn niet verplaatst. Terug op het stuk na de haven, bij Something Special, komen we nog wel iets "sometihing specials" tegen. Op de bodem ligt de kop en de vin van een nurseshark (verpleegstershaai). Deze is blijkbaar door vissers gevangen en wat niet bruikbaar was is overboord gezet. Doen wij veel moeite om ze levend te spotten, kom je er zo een tegen. Luguber gewoon. Terug bij The Lizard Inn, de spullen schoonmaken en toen lekker met iedereen begonnen aan de barbeque. Is weer een gezellige avond geworden. En dan nu begonnen aan de laaste duikdag. Vanochtend gaan Ron en ik met de boot mee, en dan zit het er weer op voor deze vakantie, voor 2011. Iedereen tot morgen, voor the last story of this holliday. Dikke knuffel