jderoos.reismee.nl

Laatste verhaal van deze vakantie

Het zit er bijna weer op. Alleen vandaag nog. Vanavond 19.00 uur moet ik op Flamingo Airport zijn en om 21.05 uur vlieg ik (dat is 02.05 uur bij jullie), maar vandaag nog een lekker dagje tegoed. Gisteren weer op tijd opgestaan. Ron en ik hebben ons weer aangemeld voor de bootduik, Emma is our captain. En omdat het mijn laatste duik wordt, mag ik aangegeven waar we heen gaan. Het wordt Carel's Hill (waar ik de eerste week de kus van de eagle ray kreeg). We hebben een volle boot van 10 duikers deze keer. Het is echt genieten, de Hill met z'n steile wand is zo ontzettend mooi om te zien, ik even op mijn rug ga liggen drijven om het geheel te kunnen overzien. Terug bij Wannadive gaan we even iets drinken bij Spice en op mijn vraag wat Ron vanmiddag gaat doen, zegt hij ik zoek nog een buddy. Hij weet dat ik snel ben over te halen, dus de laaste duik van vanochtend krijgt nog een vervolg: een allerlaatste duik. We gaan voor The Willemstoren. Hier ben ik exact drie weken geleden met Sjack en Rene begonnen met duiken in deze vakantie, de bal is dus rond. De zee heeft wel wat golven, maar we trotseren deze en eenmaal onder heb je hier geen last meer van. Wordt de laastste duik a special one??? We beginnen met een grote jagende lionfish,balen!! dan zie ik een grote groene morray eel liggen. Meestal liggen deze verscholen, maar vandaag kunnen we hem in zijn volle lengte zien en filmen, foto maken. Daarna komt the special......... Een Turtle komt recht op mij afzwemmen en kijkt net als de eagle ray een dag of 10 geleden in mijn lens op nog geen 30 centimeter afstand. Genieten........... We duiken verder en na een kwartier een bonus. Nog een Turtle, en ook deze komt heeeeel dichtbij. Ik film niet meer, maar drijf met hem mee en kijk alleen maar. Hoe mooi kan het zijn. De gehele vakantie niet echt een Turtle gezien, 3 of 4 op grotere afstand, en nu 2 op 1 duik die ik gewoonweg had kunnen aanraken. TOP TOP. Maar ook aan deze allerlaatste duik kwam een eind. We hadden een drift dive gemaakt, dus ik haal de auto op, kan ik nog een nagenieten. Terug naar Kralendijk, even langs de favorite of Ron, Gio's. Daarna terug naar mijn tweede huisje, studio 12 The Lizard Inn, Annemieke en Rene thanks again. De spullen voor de laatste keer spoelen en drogen. Ze gaan niet mee terug naar huis. Ik laat ze hier voor de volgende keer, want die gaat er wel komen in 2012. Even douchen en nog even voor de laatste keer met Annemieke en Rene even wat drinken. Daarna naar Karel's voor een ontzettend mooie zonsondergang. Hier gezellig met Karin en Wil even zitten borrelen en dan een laatste keer eten bij Appetite, samen met Ron. Zo jongens dat was het dan weer, dit was het laatste verhaaltje van deze reporter deze vakantie, spreek jullie allemaal snel.

Reacties

Reacties

Ron

Jan, nogmaals bedankt. Het was fijn om met je te duiken en te genieten van al dat moois onder water en later dat nog eens terug te zien op film en foto. Het was gezellig om met je te eten en onze gesprekken te hebben, maar vooral bedankt voor de letterlijke steun die je was bij al onze kantduiken. We spreken elkaar snel. Bon dia ron

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!