jderoos.reismee.nl

Van Noord naar Zuid

Na een rustige start op zaterdag gisteren plannen gemaakt voor een dubbele duik. Maar uiteraard eerst even rustig starten. Een lekker ontbijtje, smaakt hier op de een of andere wijze beter dan in Nederland. Waarschijnlijk neem je iets meer tijd voor de dingen. Een lekkere bak koffie erbij en dan is de dag relax begonnen. Om een uur of elf vertrekken we naar het noorden voor een eerste duik. Het wordt Jeff Davies. Een plek waar ik nog niet vaak heb gedoken. We spreken af lekker kalm aan te duiken en ons te concentreren op het maken van een paar mooie foto's. We willen natuurlijk het geleerde van de cursus onerwaterfotografie wel in de praktijk brengen.

Lukas is hier moet ik zeggen bedrevener in dan ik. Hij weet meer te spelen onder water met allerlei standen. Ik merk dat ik het ten aanzien van de standen meer kies voor eenvoud. Wel let je meer op de compositie. Althans dat denk ik. Dit moeten julle later maat beoordelen als de foto's geplaatst zijn. Het is uiteindelijk een mooie duik! Terug bij The Lizard nemen we een broodje en dan sluit Rene zich ook bij ons aan en vertrekken we rond half 3 naar het Zuiden. We nemen hier de duikplek Tori's Reef. We doen hier een driftdive, want betekent dat je alleen met de stroming meeduikt en dus niet weer op je begin plek uitkomt. Na 70 minuten beeindigen we de duik, maar net als we op de 8 meter zitten komt er nog even een kleine turtle voorbij. Een klein cadeautje op het einde van de duik. We gaan aan de kant en Lukas gaat de auto halen. Hij moet ongeveer 900 meter teruglopen naar de auto. Wij tuigen de sets af.

Terug bij The Lizard nemen we een biertje bij de pool, uiteraard nadat we de spullen eerst weer hebben gespoeld. We gaan daarna even douchen en rond 6 uur gaan we met z;n 3en lopend naar Kralendijk, even een borreltje drinken bij Karel. Lukas een biertje en janette en ik een Rose. We zitten hier gezellig te genieten van de zonsondergang (die er helaas niet is, bewolkt). Maar in gedachten zie je hem gewoon. Dat doet dit eilandje met je.

Om een uur of 8 gaan Janette en Lukas terug naar the lizard en ik ga nog even een hapje eten. Het wordt Apetite. Altijd geslaagd. Om een uur of half 11 ben ook ik terug. Janette ligt al lekker op bed en Lukas zit nog onder de Gazebo. Ik ga nog even een half uurtje bij hem zitten en dan is het ook voor mij bedtijd. Heb nog wel even Facebook bijgewerkt. 3 afspraakjes gemist. Emma had vanmiddag willen duiken, Marjolein en familie nodigden me uit bij Bobbejan en Hans liet een berichtje achter voor lkater in de week. Gauw iedereen even een berichtje gedaan en toen was het ook voor mij bedtijd.

Weer een mooie dag op Bonaire!!

Reacties

Reacties

Sjack en Trix

wij moeten toch weer naar bonaire want de enige turtle die Sjack heeft gezien woont hier in de dierenwinkel. maar mischien zijn er meer op Aruba. en die rose hebben ze daar ook.
het is nu officiel, het assessment hebben we in the pocket
!!!! yoehoe weer een hindernis genomen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!