jderoos.reismee.nl

Movie time

Vandaag heeft Agatha de studio lekker onder handen genomen, schone lakens op bed, dus dat zal vanavond lekker slapen. Maar gelukkig hebben we nog een hele dag voor de boeg. Na het ontbijt en een lekkere bak koffie krijg is eerst een 'lekkere' massage van Lukas. Mij nek zit nog steeds een beetje vast. Daarna even lekker aan de pool om nog even lekker bij te komen en bij te bruinen. Lukas is druk bezig met de instellingen op zijn fototoestel, dit vindt hij echt leuk. Hij mag graag aan deze dingen prutsen, zo ook met een bewerkingsprogramma voor de foto's. Zo heeft ieder weer zijn eigen ding. Janette ligt lekker in de hangmap onder de gazebo een dutje te doen. Iedereen beleefd het relax gevoel op zijn eigen wijze.

Tussen de middag nemen we even een broodje en dan gaan we een duik doen bij de Hilma Hooker, het wrak. Ik doe deze keer het roodfilter op het onderwaterhuis. Eigenlijk is dit een raar woord, want het filtert niet het rood, maar benadrukt juist deze kleur onder water, waardoor de blauwe tinten juist verdwijnen voor meer rood, geel etc. Dit filter gebruik je nooit in combinatie met je flits, dus heb ik aangeschaft om juist kleur in mijn film te krijgen. Dus de fotocamera op filmstand gezet.

Eenmaal aangekomen mij de Hilma Hooker, blijkt het gelukkig niet zo druk te zijn, dat is namelijk nog wel eens het probleem. Iedereen wil in zijn vakantie op Bonaire het wrak een keer hebben gezien, maar vandaag dus niet. Er staan 2 auto's, dus dat valt erg mee. De spullen weer gereed maken, weer met de juiste hoeveelheid lood en dan gaan we te water. Het diepste punt van het wrak ligt zo op 30 meter, dus dit is een van de diepere duiken en dat betekent dat de duik iets korter zal zijn dan minder diepe duiken. We duiken vandaag 50 minuten ten opzicht van duiken die minder diep zijn, duiken we vaak ruim een uur tot 70 minuten. Het is denk ik voor mij de 7de keer dat ik deze duik doe (ook 7de vakantie hier op Bonaire) en je ziet dat het wrak steeds meer begroeit is met koraal en zo. Op de bodem zien we een heeeel grote baracuda. Verder de gebruikelijke mooie dingen en als special een intermediate tiger grouper. Nog nooit eerder gezien.

Terug boven water direct het resultaat van het roodfilter in combi met het filmen bekeken en het lijkt een mooi resultaat, bij de Lizard direct op de eeepad gezet en inderdaad het verschil is duidelijk te zien met de filmpjes uit december. Dus een goede aankoop.

Bij de Lizard is Hans gearriveerd. Hans heb ik anderhalf jaar geleden leren kennen en heeft hier Eastcoast Divers overgekocht. Gezellig even bijkletsen en spreken af om morgen gezellig een hapje te gaan eten. Ook komen Jordi en Sanne nog even terug, zij hebben 2 nachtjes in de lizard verbleven en vragen of ze morgen met ons mogen duiken. Zij hebben net hun eerste brevet (Open water) gehaald en willen nog niet alleen duiken. Dus we