jderoos.reismee.nl

1 -2 -3 Top diving

Sorry voor dit verlate verslag, allereerst gingen we vanochtend al om half 8 duiken en ten tweede toen versie 1 van het verhaal gereed was, werd deze niet opgeslagen. Dus poging 2.

Gisteren opnieuw gedoken met Sandra en Jordi. We hebben om half 10 afgesproken en vertrekken met z'n 5en naar Larry's Lair. Een duikplek in het zuiden. We dalen zo rond kwart over 10 af en zien al vrij snel een mooie porcupinefish (zie foto), de eerste 2 zitten vrij diep, mar later in de duik treffen we nog een op 10 meter. Bovendien is dit het fotomodel van de porcupines. Hij zwemt rond een stuk koraal en laat zich van alle kanten zien. Verder zien we een paar moray eels en verder veel klein spul. Na ruim een uur komen we weer boven en tuigen de duiksets weer af.

Lukas en Janette gaan even terug naar de Lizard en wij gaan met z'n 3en een broodje eten bij the Beachclub. Het wordt een broodje zalm, heerlijk en zeer goed belegd. Na de lunch hebben we afgesproken om rond 2 uur bij de Salt Pier te zijn. Lukas (Janette blijft vanmiddag thuis) en wij gaan voor een 2e duik. Salt Pier is eigenlijk altijd mooi, het koraal groeit hier volop op de palen van de Pier en het is erg visrijk. We zien als eerste weer een Porcupinefish en daarna een enorme krab, deze zit helaas verscholen. Daarna komen we een enorme Nassau Grouper tegen. Deze duik kenmerkt zich overigens altijd door zijn relax-karakter. Je gaat niet diep en blijft rondom de palen drijven. Eigenlijk is het een soort drift-dive. Ook nu duiken we ruim een uur.

Wink

Terug bij de Lizard even de spullen spoelen en klaarmaken voor de volgende duik. Maar eerst nog even onder de douche, want er moeten nog even boodschappen gedaan worden. Janette en ik gaan even naar Top-supermarkt. Daarna ook nog even langs de bank, want de beurs is weer leeg.

Om half 7 gaan Lukas, Sandra, Jordi en ik voor onze 3de duik (nachtduik) naar Something special. Een nachtduik blijft altijd speciaal. Vanavond blijven gedurende de gehele duik een viertal Tarpons met ons mee zwemmen. Verder zien we een paar mooie en grote Green Moray eels,, een blue Tang, die door zijn kleur erg mooi op de foto staat. Ook deze duik duurt ongeveer een uur. Dus onze duiktijd vandaag wel gemaakt.

We zijn om ongeveer half 9 terug en daar staat Janette klaar met een lekkeer wrap. Om half 10 gaan Sandra, Jordi en ik nog even een afzakkertje halen bij Karel's en uiteindelijk laat ik ze de ' club' Little Havana nog even zien. Om een uur of half een terug bij de Lizard, nodig naar bed, want morgen is het vroeg dag. Zo dat was het dan weer. De rest van de tekst niet lezen, dit is helaas niet te verwijderen. gaan even naar Top-supermarkt. Ook nog even langs de bank, want de beurs is weer leeg.