jderoos.reismee.nl

Happy Times

Na een inspiratieloze zondag, geen zin om te schrijven, is de maandag weer met een sunshine begonnen. Wat wil je ook anders. Vakantie, nog ruim een week te gaan, volop zon, mooie duiken en super gezelschap om je heen. Alles mag en niets moet, kortom zeer relax.

Cool

Na de ochtend zaakjes even te hebben gedaan, ontbijtje, mijn studio even opruimen en een paar bakken koffie besluiten we rond 10 uur naar Wannadive te gaan om een 6tal duikflessen op de auto te laden. We plannen 2 duiken voor vandaag. We vertrekken naar het zuiden en komen uit bij Margate Bay. Dit is de duikspot net voor het terrein van de kitesurfers. Een super gave sport die ik als ik een paar (lees heel veel) jaartjes jonger zou zijn geweest nog wel head willen leren, maar ja.......

Wij gaan 'gewoon' onder water en genieten van alle moois daar en mooi wordt de eerste duik. We duiken uiteindelijk 75 minuten, dus een langere duik. Maar dat komt ook dat het weer schitterend is. Erg mooi koraal, veel vis en een lekker zonnetjes boven ons zorgt voor een duik waar je van kan genieten. We beginnen met een baracuda die als we naar beneden gaan ons ligt te beloeren. Een paar spotted drums, arrow crab (altijd mooi op de foto), grote exemplaren van de French Angelfish en zo gaat het maar door. Big grouper, weer mooie 4eye butterflyfish en banded butterflyfishes. Deze laatste twee soorten zie je altijd als een stelletje. Kortom het was weer genieten.

We gaan voor de lunch opnieuw naar de Beachhut en relaxen hier een kleine twee uur. Daarna vertrekken we voor een tweede duik. Het wordt Oil Slick Leap. Een plek iets meer naar het noorden. Deze duik valt iets tegen, door de stroming gaan we rechtom, meestal staat de stroming tegengesteld en is het absolute een mooie duik. Vandaag dus minder. Dit komt vooral door het koraal dat er veel minder mooi bijstaat. Vis zien we uiteraard genoeg. Ik spot nog een mooie Spotted Moray Eel, een ontzettend mooie flamingo tong, ook de foto is weer mooi gelukt. Dit is soms wel lastig, doordat het een zeer klein exemplaar is en je onder water dan moet werken met de makrostand en scherpstellen valt dan niet altijd mee, maar ervaring zorgt waarschijnlijk dan toch steeds voor een beter resultaat, althans dat vind ik zelf. Na deze duik brengen we de flessen terug en gaan we weer naar de Lizard. De spullen spoelen en dan aan de pool een lekkere amstel bright. Rene komt er ook gezellig even bijzitten en we kletsen even. Janette gaat daarna even plat, even bijkomen en ik neem na een heerlijke douche mijn boek onder de arm (tegenwoordig is dit ook een computer) en ga lekker op het terras bij Karel's mijn boek eindelijk uitlezen. Deel 2 van de millenium trilogie. Het boek eindigd overigens zo dat je direct in boek 3 wil beginnen en ben dat dan ook maar wezen doen. Om kwart over 9 ga ik dan toch nog maar even een hapje eten. Ik ga naar La Guernica. Het smaakt wee voortreffelijk en het is erg gezellig. Om half 12 ben ik dan weer terug en zo komt er weer een einde aan een mooi dag, kortom Happy times on Bonaire. Tot morgen

Reacties

Reacties

Baukjen

Heerlijk............ik herinner me dat wij daar een paar jaar geleden ook verrukkkkkkkelijk hebben gegeten.........ben jaloers ;-).

Nog een aantal happy days toegewenst. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!