jderoos.reismee.nl

There is always a 5 in de clock, or not?

Vandaag nog precies een week te gaan, wat gaat het toch snel. Net van Rene gehoord dat Annemieke volgende week dinsdag met het vliegtuig terugkomt. Dat betekend dat zij uit het vliegtuig stapt waar wij een uurtje later dan instappen. We zien elkaar dus niet. Dit is jammer, but that's live. Rene heeft het zo in zijn eentje ook best druk, alhoewel druk (?), hij maakt vooral lange dagen.

Vanochtend eerst uiteraard lekker ontbeten, een broodje met een gekookt ei en een broodje met kaas en uiteraard 2 bakken koffie. Daarna waren ook Janette en Lukas wakker en na hun ontbijt hebben we op de porch van nummer 12 met z'n vieren (ook Rene) nog even zitten kletsen en een bak koffie gedronken, het was toen 10.05 uur (een 5 zat al in de klok), maaar ......

Na de koffie op de scooter even naar de warehouse voor een paar boodschappen, brood, kaas, rauwe ham, een eitje en een flesje wijn gehaald (kwam om 11.00 uur terug), dus helaaas geen 5 in de klok. Na de boodschappen te hebben opgeruimd terug naar Kralendijk om even te shoppen, bij Guici, Diesel, Hugoboss store etc. O nee, die hebben we hier niet, dan maar naar de local giftshop en divefriends diveshop. Eigenlijk veel leuker. Want inmiddels hebben we hier al een leenbakker, een blokkeer en een Albert Heijn. Nu moet het toch echt ophouden, alhoewel een Rabobank zou zeer welkom zijn.

Surprised
Niet echt inkopen gedaan, alleen een sleutelhanger gekocht voor $2 van een zeepaardje annex flesopener. Daarna even bij de markt gekeken, want er kwam een cruiseboot, de Emerald Princess. Hier kunnen 3100 passagiers en 1200 bemanningsleden op, dat is gelijk aan een kwart van de totale Bonairiaanse bevolking. Het eiland wordt dus als het wae overspoeld. Het aanleggen van zo'n enorm schip is een schitterend spectakel. (290 meter lang en 45 meter hoog). Terug bij de Lizard, besluit ik lekker te gaan luieren aan de pool en beginnen in mijn nieuwe boek en wachten op de 5 in de klok.... Later komen ook Janette en Lukas terug en gaan ook even bijkomen van hun shopwoede. Om een uur of half 4, o nee om 15.35 constateren we dat er zelfs 2 5en in de klok zitten en vinden we dat we ook al omdat het dinsdag is een wijntje en amstel bright kunnen opentrekken. En hij smaakt weer voortreffelijk. Uiteraard nemen we er ook een heerlijk borrelnootje bij en genieten nog even na van de late zon. Daarna even lekker onder de douche en om een uur of half 7 vertrekken we naar Karel's. We willen de Emerald wel eens zien vertrekken en en pech dat we hebben, het duurt tot bijna half negen voordat deze vertrekt. Dus moeten we de tijd maar door zien te komen onder het genot van ..... (gebruik jullie fantasie).