jderoos.reismee.nl

Genieten met een "grote" G

Vandaag beloofd weer een mooi dag te worden. Om kwart over 7 schijnt het zonnetje al heerlijk het is de temperatuur al weer zo rond de 28 graden. Genieten dus! ik pak mijn Eeepad en ga lekker op de porch beginnen met het schrijven van mijn verhaaltje. Een heerlijke bezigheid waardoor je nog eens geniet van alle mooie dingen vn de vorige dag. Dit zou ik in Nederland ook eens vaker moeten doen.

Om een uur of 10 hebben we spullen op de auto geladen voor een duik in het Noorden, Tolo wordt het deze keer, eerst natuurlijk even langs Wannadive. Hier halen we de flessen en schrijven ons in voor de bootduik van donderdag. Gaan we duiken op klein Bonaire.

Surprised

De duikplekken op de route naar Tolo zijn allemaal druk bezet, er wordt vandaag zo te zien veel gedoken, zo ook bij Tolo. Het voordeel is dat als je eenmaal onderwater bent je eigenlijk nooit iemand ziet, iedereen heeft zijn eigen route. Het wordt opnieuw een duik waar we van hebben genoten, veel koraal en veel vis. Na de duik moeten we een rondje over het eilnd doen, want halverwege de kustweg die we hebben genomen om bij Tolo te komen, wordt deze weg eenrichtingsverkeer. Maar we genieten van het mooie ritje, wat we overigens al tientallen keren hebben gereden. We besluiten te lunchen bij de Spice club. Een lekkere wrap met zalm staat er voor mij op het menu. Hier heerlijk genieten van het uitzicht op de baai, met klein Bonaire op de achtergrond. De ideale plek om nu eens dolfijnen te zien, maar helaas dit is vandaag weer niet het geval.

Wink

Na de lunch gaan we terug naar de Lizard en ik ga even aan de pool liggen, moet wel wat doen om het gekregen kleurtje bij te houden. Om een uur of 3 gaan Lukas en ik nog even een rondje eiland doen en komen daarna natuurlijk terug voor ons dagelijkse poolmeeting. Ook Rene en Judith (van kamer 8) schuiven aan. Gezellig borrelen dus. Vanavond gaan Rene, Judith en ik uit eten bij El Mundo. Hier kun je genieten van gerechten van all over the world. Voor Rene en mij wordt het indonesisch en Judith neemt de Mexicaan. Om half 10 komen Lukas en Janette ook naar het dorp en gaan we nog even naar Little Havana. Hier wordt een popquiz gespeeld, waar wij ons niet aan branden, maar samen met Hans inmiddels ook aangeschoven drinken we nog gezellig wat. Rond de klok van elf vinden we het mooi geweest en besluiten terug te gaan naar de Lizard. Kortom een dag met vele hoogtepuntjes. Waar ik weer volop van het genoten. n

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!