jderoos.reismee.nl

200

Een bijzondere titel voor ene bijzondere dag. Maar daar straks meer over. Eerst moest er even weer eens een keer iets, want dat gebeurd hier niet zo vaak op Bonaire. Iets moeten bedoel ik, het is meer het eiland van Relax. De koelkast was helemaal leeg, geen drinken meer, geen beleg en kaas meer en geen wijntje meer. Dus even naar de warehouse. Dus de scooter gepakt en even op pad. Ook Rene, was broodloos en dus voor hem ook even een bolletje en croissantje meegenomen.

Daarna even lekker in de zon, je moet wel een beetje met een kleurtje thuiskomen, toch!!!!!!! Een het schiet al weer op.

Na de lunch om een uur of drie de spullen bijelkaar gezocht om een toch wel speciale duik te maken. Ik mag vandaag de duikplek kiezen (niet dat ik dat anders niet mag), maar bij speciale gelegenheden is dit alleen aan het feestvarken voorbehouden, dus eerst even een studie gemaakt van de wind, het tij, de golfslag om te bepalen waar de mooie en grote vissen zijn vandaag. Na deze intensieve studie kom ik uit op een driftduik van net iets ten zuiden van Vista Blue, naar het noorden. Dat zal betekenen dat we op een niet echt gemarkeerde duikplek te water gaan en dan met de stroom meedrijven naar Vista Blue. Bij aankomst op deze plek eerst even inspectie of we echt te water kunnen, dat is wel lastig. Dus gaan we eerst stenen/gedroogd koraal zoeken en proberen zo een natuurlijke 'trap' te maken om het te water gaan te vergemakkelijken, en dat lukt.Dus de spullen pakken en dan te water. De stroming blijkt erg sterk, dus het is een goede keus om een driftduik te maken. Als we nog maar net onderwater zijn, komt het eerste speciale cadeautje al voorbij (een echt feestje dus). Een Stingray, deze heb ik de laatste 2 duikvakanties en deze vakantie niet meer gezien.

Dus tahnaks for this gift. We driften verder en naast mooi koraal, een porcipinefish is het volgende cadeautje een turtle. Welliswaar op een redelijk grote afstand, maar toch. Na 10 minuten zien we een tweede turtle en aan het einde van de duik a real turtletreat. Gelukkig eerst 2 foto's kunnen maken en toen het roodfilter (goede aankoop geweest) of de camera geplaatst en de turtle mooi kunnen filmen.

Maar dat bracht ons dan ook aan het einde van deze speciale duik. Het was namelijk mijn 200ste duik. En zoals het hoort bij een surpriseparty hadden Janette en Lukas een alcoholisch drankje meegenomen om hierop te kunnen toosten. De achterbank uit de auto gehaald, deze op het strand gelegd, zie foto, en hier lekker genoten van alle rust en moois om ons heen. Er vliegen nog een 7tal flamingo's over en de kitesurfers geven ons een mooi vermaak.

Maar zoals gezegd er kwam ook aan dit feestje weer een eind, zoals aan lle zaken in het leven. Maar het was weer een leuk feestje.

Terug bij the Lizard de spullen spoelen en even relax bij de pool. Daarna een lekkere douche en even optutten voor een borrel bij Karel en lekker even eten bij City. Als voorgerecht sashimi (rauwe toning) en als hoofdgerecht Tuna (zo rauw mogelijk). Kortom heerlijk gegeteen. Daarna terug naar the Lizard en nog even buiten op de bank onderuitgezakt de dag opnieuw beleven, genieten dus en heerlijk relax de nacht in. Wat zal morgen ons weer brengen, dat horen jullie morgen

Baukjen

De titel 200 snapte ik gelijk.........je 200e duik: Gefeliciteerd! Foto's staan er jammer genoeg nog niet op, maar zal wel heel leuk zijn.
Het andere wat je me via Skype vertelde heeft wellicht met cocktails te maken... of een alweer geboekte Bonaire trip.....ik denk er nog even over na ;-)