jderoos.reismee.nl

The day after

Vanochtend met een flinke kater opgestaan. Gisteren natuurlijk een gigantisch knalfeest gehad. Toen ik terugkwam bij The Lizard Inn was alles versiert met ballonnen, slingers etc. En dit allemaal voor mijn 200ste duik........ En toen werd ik wakker! Het was een droom, maar een mooie droom met een happy end, zoals het hoort bij dromen, alhoewel de gedroomde kater was natuurlijk iets minder.

Wink

Dus maar gewoon opgestaan en zoals het is bij een droom, is er ook geen troep, dus kon ik gewoon lekker op de porch beginnen aan mijn verhaal. Net als vanochtend trouwens, wat is het leven hier toch lekker simpel. Uiteraard met een kop koffie (heeft elke schrijver nodig) en een broodje kaas. Rene komt net terug van d strandwandeling met Max, hij heeft alweer op een hagedis gejaagd, dus gaat uitgeteld onder de Gazebo liggen. Voor Rene is het vandaag gelukkig ook een korte dag. Op zondag sluit hij de receptie om 13.00 uur en dus kan hij vandaag lekker een duikje met ons meedoen.

Cool

We doen vanochtend allemaal lekker ons ding, verhalen schrijven, duiken loggen in ons duikboek, even aan de pool, kortom een relax zondagochtend. Om een uur of half 2 maken we ons gereed voor onze zondagduik, we gaan met z'n 4en richting het zuiden en gaan de boel even inspecteren bij de Willemstoren, de vuurtoren. Je kan hier alleen maar duiken als de wind is gaan liggen en dat hebben we deze vakantie nog niet meegemaakt, steeds was de wind tussen de 18 en 25 knopen. Vandaag is deze eindelijk afgenomen tot 12 knopen, dus misschien. Maar helaas het gaat nog niet, dan blijft deze duik dus gewoon wachten op een nieuwe vakantie. We draaien de auto en komen uit bij Atlantis. Dit is ook een bijzondere plek, omdat hier normaliter de kitesurfers hun plek hebben. Vandaag is er echter voor hen wel te weinig wind en dus is het strand daar verlaten. Dus grijpen wij de mogelijkheid aan deze duik te doen. Zoals gewoonlijk is het weer een mooie duik. Niet zo spectaculair als gisteren, maar toch.

Na de duik nemen we lekker even de tijd, want Lukas moet de auto ophalen, we hebben een driftduik gemaakt.

Terug bij the Lizard gaan we de spullen weer spoelen en nemen we een drankje bij de pool. De nieuwe gasten van studio 10 schuiven ook even aan. Dit zijn 3 Canadezen die vanochtend vroeg zijn aangekomen.

Zo dat heeft ons weer aan het einde van deze dag gebracht. Nog even onder de douche, lekker even naar Karel's een boekje lezen en dan eten bij La Guernica.

Om half 11 ben ik terug bij the Lizard en is het ook wel weer bedtijd. Morgen nog 1 duikdag en dan zit het er weer op. Vrijheid en blijheid weer voorbij. Thuisfront, nog 2 dagen en dan is het ook met jullie rust weer gebeurd.

Inge

Nou je mag mijn rust wel komen verstoren hoor! Ik mis je toch wel een beetje, haha.

Dikke kus!

Jan