jderoos.reismee.nl

Warmtefront

Zoals al aangegeven ben ik vandaag in gesprek geweest met de eigenaren van BK. Een leuk en goed gesprek. Voor het eerst in een lange broek met een overhemd en dichte schoenen op pad op Bonaire. Wat een hitte. De 31 graden lijken nu wel 45!! Maar op het scootertje waai je wel lekker uit. Zij vertellen hoe e.e.a. 6 jaar gelden bij hen tot stand is gekomen en dan merk je dat zij het met hart en ziel hebben opgezet. Super gaaf om dat te horen. Dus een eerste goed gesprek achter de rug. Maandag (2e pinksterdag) heb ik een afspraak met de makelaar. Dat is nou weer een nadeel van hier, geen vrije dag!! Terug bij the Lizard, Emma een berichtje gedaan via Facebook om vanmiddag een duikje te doen. Heb al snel een reactie terug en plannen om half twee een duik. We halen de spullen bij Wannadive en vertrekken naar Petrie's Pillar. Nog nooit hier gedoken, dus dat is dan altijd wel relaxed. Emma is nog 6 weken op het eiland en zegt dan Wannadive gedag, zij gaat eerst nog op vakantie en dan via Nederland weer een nieuwe lokatie zoeken om duiken te begeleiden. Een heerlijk vrij leven. De duik bij Petrie's Pillar is heerlijk rustig. Een korte zwem naar de drop off en then we go. Het is allemaal niet spectaculair, maar wel heerlijk rustgevend. na een uur maar 116 bar gebruikt, dus dat geeft de gemoedstoestand wel een beetje weer. Kortom de eerste trunckfish, midnight parrotfish en tarpons weer gezien. Terug bij de duikschool spoelen we de spullen en nemen een drankje bij Spice. Om een uur of 4 gaan we terug en kan ik voor het eerst mijn duikspullen bij Rene en Annemieke opruimen in de nieuwe duikruimte. Dat is super gemakkelijk, want deze is nu direct bij de ingang. Super. Dan nog even een duik in het zwembad en even kletsen met Annemieke. Inmiddels heeft Hans ook gebeld en hebben we afgesproken te gaan eten bij La Guernica (tapas). Ik reserveer rond half 7 een tafeltje om om 8 uur te gaan eten en ga eerst nog even naar Karel. Hier kom ik Arnold tegen, een Nederlander die al 35 jaar op het eiland woont. We kletsen over hoe het is om hier te wonen en hoe je je geld kunt verdienen. Ook hij heeft (het is dus net gewoon Nederland) vele goede tips. Eten met Hans en zijn vriendin Jacqueline is erg gezellig en we sluiten de avond af bij Little Havana, de enige pub in town. Kortom een heerlijke dag met de eerste zakelijke initiatieven, maar vooral ook weer heerlijk relaxed genoten.

Baukjen

Hoi Jan,

Klinkt goed. Ben benieuwd of de makelaar ook mooie stekjes heeft. BK is overigens wel heel erg leuk :-). 31 gr. daar, bloedje heet.....hier overigens ook schitterend weer........Scheveningen was nu wel leuk geweest, ha ha..... Die tapas bij La Guernica lijkt me wel heel aanlokkelijk. Ik kan me nog goed herinneren hoe lekker we daar hebben gegeten. Fijn dat je naast het zakelijk aspect van je reis toch ook steeds het gevoel van relaxen hebt. That's the good life :-).
Keep in touch! Love Baukjen

Lukas

Goi Jan
Klinkt goed.
Lekker genieten en doe iedereen de groeten

Jenny

Sounds very good! Hier momenteel ook goed vertoeven. Denk niet dat we onderdoen voor Bonaire!!

We genieten dus mee!