jderoos.reismee.nl

Dia sabra

Bon tardi Ja als je wilt wennen aan het leven op Bonaire wil je ook energie steken in je eigen ontwikkeling, dus vandaar ..... Dia sabra (of wel zaterdag). De dag begint rustig, zoals elke andere dag hier op het eiland. Vroeg opstaan, dat zit er nu eenmaal in, een klein ontbijtje met een bak koffie, daarna even kletsen met Annemieke op de porch enzevoort. Wat wil je nog meer. Rene heeft vanochtend al lekker vers brood gehaald bij de Dutch Bakery (seis wittebolleen en unu halfje bruin) , dus geniet van een heerlijk vers wit bolletje met kaas. Wat kan eenvoud toch heerlijk zijn. Daarna het vaste ritueel. Even een paar woordjes op wordfeud leggen en het verhaaltje schrijven op de site. Ook even oefenen voor mijn papiaments. Tellen tot binti (20) en de tientallen gaat inmiddels redelijk.. Ook de dagen van de week beginnen inmidels een beetje te beklijven. Zo dat was weergenoeg educatie voor vandaag. Inmiddels is het ook al half diesun en tijd om wat afspraken te maken. Het plan is om vanmiddag met Kim en Rene een duikje te maken, dus eerst maar even wat boodschappen gedaan. Vanavond weer zelf koken, of althans iets maken. Ik denk dat het een lekkere salade met kreeftjes wordt. Verder is de wijn bijna op en beleg voor op brood. Dus met het scootertje opweg naar the Warehouse. Op de terugweg even door de kaya grandi (winkelstraat) om wat foto's te maken, voor de impressie voor Inge en Jorn. Om unu uur vertrekken we naar het zuiden met onze duikspullen en kiezen voor Alice in Wonderland. Dit is een dubbel rif, maar het dos rif ligt iets verder en ligt dieper. Wat opvalt is dat er weinig vis is en het rif ligt inderdaad dieper, zo op bintiocho (28) meter.We blijven hier een tijdje boven hangen, maar na binti (20) minuten gaan we toch terug naar het eerste rif. Hier zien we een scorpionfish en een paar grote groupers. Verder dus niet echt spectakel. Terug bij the Lizard even de spullen spoelen in het zwembad, want de waterbakken in de nieuwe duikruimte komen pas op 14 juni. Daarna met Rene een polar aan het zwembad . Relaxed dus. Annemieke is inmiddels op de fiets gestapt en gaat een rondje eiland doen met haar vriendin Edmee op de mountainbike. Daarna even onder de douche en een lekkere salade maken. En een heerlijk avond op the Lizard Inn.