jderoos.reismee.nl

Geluk ligt voor het oprapen

. Eerste Pinksterdag, een mooie zonnige dag. De dag start net als anders, relaxed met een ontbijtje op de porch. Daarna even kletsen met Annemieke en vervolgens een dagplanning maken. Deze is hier eenvoudig. Je maakt deze namelijk niet. Het komt zoals het komt. Annemieke gaat naar het dierenasiel, Helene helpt daar vandaag en zoals later blijkt ook Kim. Ik neem nog een bak koffie en besluit dat er vandaag een duikje gemaakt gaat worden, dus even naar de receptie waar Rene hard aan het werk is. The Lizard is op zondag om 13.00 uur dicht, dus wellicht heeft hij zin een duikje te maken. Ik hoef hem niet over te halen. We kijken wat en waar we het gaan doen. Dit wordt een mmoie nieuwe duikplek, Plya Frans of Nukove. Beiden liggen ver voorbij de olieopslag en tegen het Nationale park aan. Het is ruim 45 minuten rijden schatten we in, maar dan heb je ook weer iets nieuws. Annemieke komt rons elf uur samen met hlene en Kim naar de Lizard. We doen met elkaar een bak koffie . Kim gaat vandaag niet mee duiken. We nemen daarna de lunch en willen zo rond 13.00 uur vertrekken. Even langs wannadive voor een paar tanks en dan op pad. Het blijkt inderdaad ruim 40 minuten rijden zijn. Het is een ontzettend mooie rit ernaar toe. Het is een weg die eindigd bij Playa Frans. Je waant je eigenlijk in het Nationaal Park. Bij Playa Frans aangekomen bekijken we de duikplek, maar kiezen ervoor toch terug te rijden naar Nukove. Achteraf zal blijken dat dit een goede keus zal zijn. We bekijken ook de plek en zien wel dat we iets naar beneden moeten klauteren en dat e over enkele rotsen de zee in zullen moeten, maar dit nemen we voor lief. Eenmaal in het water dalen we af naar zo'n 17 meter en zien de mooiste koraalformaties. Deze lijken op stalagmieten in een grot en ik heb ze zo nog niet eerder gezien, maar we komen natuurlijk ook andere zaken en worden op onze wenken bediend. We zien niet uno, niet dos, niet tres, maar cuater turtles, daarna nog een grote green morray eel. Dus een super geslaagde duik. Het zicht is overigens ook ontzettend goed. Na de duik gaan we langs bij Kim en Helene. Her zijn Annemieke en Max ook, dus erg gezellig. We drinken lekker iets op het dakterras en Annemieke heeft inmiddels voor een hapje gezorgd. Rond 7 uur gaan we weer terug naar huis en duik ik even onder de douche.Annemieke is inmidels aan het komen. Het wordt een lekkere salade met rosbief van de gril. We kletsen over de dag en de afspraken (ja morgen heb ik ze wel) van morgen. Om half tien ben ik bij de makelaar. Ben erg benieuwd.

Janette

Dikke poot van Kaj! Hij kan al op commando zitten en komen. Bijna zindelijk. Gaat heel goed. Heerlijk beestje.
Gelukkig vandaag nog redelijk weer, maar naar het einde van de week wordt het steeds slechter hier. Dikke kus voor A en R. Warme aai voor Max! Succes met de afspraak. Janette