jderoos.reismee.nl

Rondje eiland, maar dan anders

Vanochtend ga ik met Anja van Sunbelt op pad. We hebben om kwart over 9 afgesprokenen gaan dan als eerste naar Blue Bonaire. Een accomodatie die bestaat uit 5,5 apartementjes. hier heb ik afgelopen maart samen met Janette en Lukas ook al eens gekeken en veroorzaakte niet direct een gevoel ja dat is het, maar wie weet. Maar zoal elke ochtend, eerst even een ontbijtje, even een verhaaltje op de reismee en een paar woordje leggen op wordfeud. Daarna lekker even onder de douche, dat doe je meestal wel 2 keer hier op Bonaire en klaarmaken voor een zakelijke tour. Rond dies over nuebe ga ik op mijn scooter op pad. Bij Anja even plan de campagne doornemen en dan op pad. Het doel van vandaag is dus starten bij Blue Bonaire, de beide kavels bekijken en daarna ook nog even naar Lagoen Hill Bij Blue Bonaire aangekomen zie ik absolute mogelijkheden, het ligt op een kavel van bijna 1300 m2, maar de huidige appartementen staan hier niet praktisch op en lenen zich niet gemakkelijk voor een verbouwing, aanpassing van het geheel. Het is bovendien erg oud en zal volop gerenoveerd moeten worden. De tweede stop is bij een vrije kavel, hier zie ik echt vee mogelijkheden. Hier kan je dus een eigen droom samen waarmaken. Je beide ideeen in kwijt, maar..... Hoe ga je de bouw op Bonaire strak en goed begeleiden!! Iets om over na te denken en uit te werken. De derde stop is bij Sabadeco. Ook hier ligt een stuk grond, dit is echter zo groot, dat Inge en ik ieder wel een eigen businessplan kunnen schrijven en beiden apart iets beginnen. Dat is ook niet de bedoeling, maar je kan natuurlijk ook de natuur, de natuur laten. Heeft ook veel mogelijkheden, maar ligt iets verder af van Kralendijk. Je hebt wel je eigen grot en je eigen duikstek (Oil Slick) voor de deur en bij het bouwen in 2 verdiepeingen heb je ook een schitterend uitzicht op zee en klein Bonaire. Het volgende wat we gaan bekijken is totaal iets anders. Hier gaat het om het beheren van huizen van eigenaren. Je koopt " het bedrijfje", wat bestaat uit een zwembad en een kantoor en de contracten met touroperators. Niet direct iets wat ik zou willen, maar kan wel voor extra inkomsten zorgen als je dit met z'n drieen erbij kan doen. Zo dat was een eerste zakelijke eilandtour. Nu heb ik nog een afspraak met Matthieu van BK, we praten verder over de mogelijkheden om BK te kopen.Matthieu laat mij ook een tweetal appartementen zien, deze zijn nu vrij. Dit ziet er echt schitterend uit en spreekt mij erg aan. Mattieu blijft vissen of ik niet prijs wil noemen, maar dat gaan we voorlopig nog maar even niet doen. We spreken af dat we beiden hier naar kijken en dat hij met een voorstel zal komen. Dit hoeft niet op korte termijn te zijn, aangezien zij straks ook 3 maanden met vakantie gaan en hij BK toch niet direct in de verkoop heeft of zet. We spreken af elkaar via de mail op de hoogte te houden en later nog eens af te spreken. Ik ga in Nederland bekijken wat ik zou willen en kunnen betalen voor BK in relatie tot de omzet. Zo dat voor vandaag weer genoeg ideeen opdoen, genoeg stof tot nadenken. Nu eerst even lekker genieten van de vrijheid, zon en zee. Ik ga even naar de Beachhut, even kijken of Marjolein hier is en even relaxed aan het strand liggen. Ik stap om half 3 op de scooter en ga oppad. Ik neem bij Marjolein een verlate lunch en het is niet druk, dus kunnen heerlijk even bijkletsen. Daarna even aan het strand en rond vijf uur nog even een bright. We maken de afspraak deze week nog even een keer een hapje te eten bij Chibi Cibi (Divi flamingo),hier is Okke 9vriend van Marjolein) nu chef-kok. Op de terugweg ga ik nog even langs een andere mogelijkheid om iets te gaan doen, een schitterend project. Hier valt echter nog niets over te zeggen, maar dagdromen, al is het al avond, kan nooit kwaad. Zo dat was een erg goed bestede en ook productieve dag. Nu even onde de douche (derde keer vandaag) en dan een hapje eten bij Apetite. Om half elf ben ik terug en duik lekker mijn bedje in. Ik slaap als een roos en wordt rond half 8 wakker.

Reacties

Reacties

Evelien

Hey Jan,

Wat spannend allemaal, ik ben benieuwd naar de volgende stapjes!


Groet Evelien

Jenny

Wat een vervelend leven ;)!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!