jderoos.reismee.nl

Verwachtingen en realiteit

Ik ben er al weer een week, het is gewoon niet te volgen allemaal, wat er in deze tijd is gebeurd. Uiteraard kwam ik naar Bonaire met een bepaalde verwachting, maar deze bestond vooral uit het beeld van een rondkijken, kennismaken en hopelijk een paar ideeen opdoen, maar de oogst van de eerste week is eigenlijk veel meer dan dat. Allereerst bleek de eigenaar van BK wel te willen verkopen, er zijn diverse stukken grond waar commercieel gebouwd mag worden en twee projecten waar men een beheerder op zoekt. En gisteren is daar nog een bestaande accomodatie die echt kan voldoen aan de verwachtingen van Inge en mij bijgekomen. En er is nog een extra optie, van een schitterende kavel met een huis, waar je ook je eigen gezicht nog aan kan geven. Kortom mogelijkheden genoeg. Aan de andere kant is er ook veel te koop en niet te koop overigens waar je als je hierbij kijkt denkt, O nee dit is het niet en zal het ook nooit worden. Vandaag bij een bestaand opject bekeken, Sonrisa. Dit is net op de markt en ziet er werkelijk heel goed uit. Het heeft 10 kamers en het leuke hierbij is dat zij heel erg gespeeld hebben met verschillen. Er zijn 5 kleinere (hotel)kamers op de eerste verdieping, maar ook 4 ruimere en 1 groot appartement. Er is een duikruimte en een zwembad. Van 2 ruimere kamers kun je ook gemakkleijk 2 studio? maken en er ligt nog een stuk grond bij van 1000m2, wat onbebouwd is, dus uitbreiding zat. Maar de prijs is niet mals en zal de komende tijd niet dalen denk ik, het is net op de markt. Het voordeel t.o.v. BK is hierbij echter dat de omzet in verhouding staat tot de lasten die je hebt. Terug bij the Lizard zijn Kim en Helene er. We praten met z'n 5en over de diverse mogelijkheden. Erg positief voor mij hoeveel respons, feedback, tips maar ook de don'ts van hen te horen krijg. Wat zijn de voordelen van het een en wat van het ander. Zij hebben zoveel ervaring hier, dat dit echt helpt bij het denkproces. Kim gaf nog aan dat een bod uitbrengen voor BK eigenlijk ook nog zo gek niet zou zijn, maar dan een reeel bod t.o.v. de opbrengst. Het grote voordeel t.o.v. de andere mogelijkheden is de ligging. Ook zelf bouwen is een goede optie, maar vergt meer tijd. Bouwen kost toch zeker meer dan een jaar en je moet er boven op zitten. Dat is genoeg zakelijk nieuws en zijn jullie allemaal weer even bij. Inmiddels is het al half drie, dus maar weer eens een verlate lunch. Ik maak een lekkere salade met tomaat, ui, ei en kreeft. Heerlijk. Daarna lekker even aan het zwembad en aan het eind van de middag de boodschappen gedaan. De koelkast was weer leeg. Dus even naar de warehouse. Op de weg ernaar toe even wat foto's voor het thuisfront gemaakt. Van de kade, de haven, het straatbeeld etc. Ook nog even op de Kaya F. geweest om wat foto's van de kavel en de omgeving te maken. Daarna terug bij the Lizard onder de douche en met Rene en Lucienne uit eten. Zij heeft vandaag haar padi advanced afgesloten. Dus naar goed italiaans gebruik worden wij bij Karels getracteerd op een biertje. Daarna uit eten bij City Cafe. Annemieke schuift ook aan, zij had eerst nog haar spinning-les. Al met al dus weer een goede en ook leuke dag Voor vandaag nog geen vaste plannen, dus we zullen zien. tot morgen allemaal

Jenny

Mbt de Sonrisa, reserveer je het appartement voor ons ;)?!!

Janette

Teveel keuzes, of niet? Maakt eea niet gemakkelijker in ieder geval. Ik kan je maar 1 tip geven: als je hoofd en je hart verbonden zijn, gaan je handen de goede dingen doen. We leven ontzettend vanaf de zijlijn mee. Kan je verhalen straks thuis haast niet afwachten. Xxx