jderoos.reismee.nl

Vergeten verhaal

Excuses aan de trouwe lezers, maar gisteren is het er niet van gekomen. Het schrijven van een verhaaltje. En waarom niet,..... het is hier gewoon Bonaire. Dan gebeuren die dingen gewoon. Maar goed, donderdag: De planning was (maar ja je maakt op Bonaire eigenlijk geen planning) vroeg op te staan, 7 uur, en dan lekker op de scooter naar het bakkertje. Wat beleg mee, en drinken en dan een ontbijtje te nemen boven op de seru largu. Maar volgens mij is dit de eerste ochtend dat ik om half 9 wakker werd, dus werd het een ontbijtje op de porch. Geen straf, 30 graden, lekker zonnetje. Vandaag geen Anja van Sunbelt op het programma, maar wel nog met Kim een afspraak. Dus de ochtend verloopt relaxed. Even mijn ding doen, wordfeud, douchen en natuurlijk heerlijk even met iedereen een kop koffie op de porch. Daarna dan toch maar even naar de bakker. Een halfje bruin, een zak bolletje en oververse caketjes meegenomen. Met Rene en Annemieke een kop koffie onder de palappa en de zakelijke aangelegenheden de revue even laten passeren. Wat is het nadeel van Sonrisa, wat van zelf bouwen. Gaan Jorn en Inge het echt leuk vinden op Bonaire. Al deze zaken worden door hen even gespiegeld. Ook hebben we het nog over het schrijven van een businessplan, de vergunningen en de wegen die je hierin moet bewandelen. Kortom goed om bij al deze zaken even weer stil te staan. Dus een rondje bellen vandaag en morgen. Eerst De zaken bij burgerzaken (emigratie) nog eens doorgenomen en de verschillen die er zijn in vergelijking met de emigratie van René en Annemieke. Daarna DEZA gebeld. Dom, het is net 12 uur en dan gaat dit niet meer, dus dat gaan we vrijdag dan maar doen. Ook nog even gemaild met Anja. De eerste bespiegelingen uiteengezet. Om 2 uur komt Kim en doen we nog even een aantal andere zaken bespreken, over BK en wat zou je hier voor moeten willen bieden, enz enz. We gaan ook nog even op pad en gaan nog even langs de ezelopvang. Hier nog weer even gesponsord voor het goede doel. Terug bij de Lizard bedenken René en ik dat we nog wel even een duikje kunnen maken. Dus op naar Punt Vierkant en gaan hier te water. Het is een plek met redelijke stroming, maar al met al is het een relaxed duikje. We zien geen bijzondere vissen, maar dat is oke. Eenmaal terug gaan we wat eten halen bij de Watta Burger, dus even niet erg gezond, maar wel lekker. Daarna is het al weer laat, ik lees nog een paar bladzijden en ga dan onder de wol (alhoewel dat hier alleen maar een laken is!!