jderoos.reismee.nl

Inhaalslag

Net het verhaaltje geschreven van donderdag, dus vrijdag er direct maar achteraan. Vanochtend het belrondje en bezoekrondje even afmaken. Echter uiteraard na een ontbijtje en eenbak koffie. DEZA (dienst economische zaken en arbeidszaken) gebeld en dan blijkt er toch wel veel te zijn veranderd. Moest je voorheen een directievergiunning hebben nadat je een BV had opgericht en een vestigingsvergunning, is dit nu veranderd. Als je eenmaal iets hebt gekocht, dan ga je naar de notaris om een BV op te richten en die laat je inschrijvien. Met deze inschrijving ga je dan naar DEZA en worden de zaken geregeld. Weigeren schijnt niet meer te kunnen nadat in 2010 Bonaire een bijzondere Nederlandse gemeente is dgeworden. Dit wetende ben ik nog even naar de Kamer van Koophandel gegaan om dit te checken, altijd verstandig. Mar ook hier krijg ik eenzelfde boodschap. Dus dat is geruststellend. Met deze wetenschap ga ik terug naar de Lizard en pak mijn rugzak en ga op de scooter een rondje zuidkant van het eiland doen. Dit om een fotoserie te kunnen maken voor Inge en Jorn. Onderweg nog even aansteken bij Willem van DiveOcean. Een watertje drinken en even bijkletsen. Daarna op pad. Via de luchthaven, Belnem en Punt Vierkant kom je in het zuiden langs de duikstekken en bij de zoutwinning en de salt pier. Vervolgens door via Pink Beach naar de witte en vervolgens rode slavenhuisjes en dan naar de Vuurtoren, de Willemstoren. Diverse foto's gemaakt, ook van de spectaculaire golven die hier op het eiland beuken. Daarna door naar Sorobon, the Beachhut. Hier een lunch genomen en daarna even lekker bijkomen op het strandje. Rons 4 uur even aan de bar en daar kom ik Maarten tegen. De eigenaar van de Beachhut. Ik kom met hem aan de praat en krijg weer ontzettend waardevolle informatie over een project wat Anja mij ook heeft voorgehouden. Het beheer op/van LH. Tineke (Maartens vrouw) heeft dit ook beheerd en Maarten geeft aan dat de huidige beheerder er echt een puinhoop van heeft gemaakt. Dus de vraagprijs is ver overtrokken. Goed te weten voor mijn afspraak maandag met Anja. Rond 6 uur terug naar the Lizard Inn. Een gevarlijk tochtje op de scooter staat mij te wachten. De zon staat inmiddels zo laag, dat hij mij deels verblind en dat met de slehte wegen hier op Bonaire (je zou denken dat er geen wegenbelasting wordt betaald hier) is dit vervelend en aangezien ik zo nu en dan een brekebeen been (van wie zou ik dat toch hebben, moeders??) ben, lijkt het mij verstandig de snelheid maar even an te passen. Na 20 minuten kom ik echter veilig aan en spring nog even snel in het zwembad. Heerlijk verkoelend. Daarna even een watertje nog met Annemieke (is net weer terug van een rondje van ruim 5 kilometer hardlopen) en Ren'e op de porch bij hun huis en ga daarna Kralendijk nog even in. Ik hoop Hans nog even te spreken, want hij vliegt morgen voor een week naar Nederland.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!