jderoos.reismee.nl

Next day in paradise

Zondag, een rustdag voor velen en ook voor mij. Heerlijk relax begin van de week met een ontbijtje, kopje koffie en de papagaaien om me heen. In de verte een auto of een scooter, maar over het algemeen rust. Vandaag staat er niet veel op het programma. We gaan vanmiddag een duikje doen. Gisteren in het zuiden, dus vandaag het noorden maar weer eens proberen. De ochtend verloopt echt rustig, even nog een bak koffie met Annemieke en dan lopend naar de accomodatie die Anja mij gisteren mailde. Even Annemieke haar oordeel over de mogelijkheden en natuurlijk ook onmogelijkheden, want deze zijn er natuurlijk ook. Annemieke is enthousiast en ziet vele mogelijkheden. Even wat foto's gemaakt en daarna even op skype met Inge en Jorn. Vandaag naar de makelaar, dus zullen we wel horen hoe dit project er nu werkelijk voorstaat en wat de mogelijkheden voor ons hiervan zijn. Begin van de middag gaan René en ik ons klaarmaken voor een duik. We gaan inderdaad naar het noorden. We gaan op pad om eerst even tanks te halen mij divefriends en daarna bij wannadive. Echter de weg is opgebroken (op zondag) en moeten helemaal via Republiek omrijden om er te komen. Maar dan gaan we toch eindelijk op weg. We maken eerst nog even een stop bij La Dania's Leap. Dit is een mooie driftdive als de stroming goed staat. We twijfelen en aangezien je hier alleen in het water kan en niet eruit besluiten we toch bij ons eerste plan te blijven en rijden door naar voorbij de Bopec. Hier zijn we vorige week zondag ook geweest (Nukove). Vandaag proberen we Carel's vision. Voor ons beider een nieuwe duikplek. Hij blijkt net zo mooi te zijn als Nokove. Zeer helder en ontzettend indrukwekkende koraalformaties. We zien diverse baracuda's, een grote green morray eel en een paar lobsters waar je wel met z'n drieën van kan eten. En als cadeautjekomt er nog een Eagle Ray overzwemmen. Kortom een perfecte duik. Om een uur of 6 zijn we terug bij Lizard en maken onze spullen weer schoon en hangen ze terug in de nieuwe duikruimte. Dit is echt een genot. Daarna pizza eten bij RumRunners en rond 10 uur zijn we terug. Annemieke en ik nemen nog even een drankje en kletsen wat. Nu zit ik op de porch, maar ga snel sluiten, want ik heb geen ontbijtje meer. Ga even naar de warehouse en spreek jullie allemaal morgen weer.

Sjack en Trix

Hoi Jan,

wat een mogelijkheden zeg!!
hoop dat er iets voor jullie bij is.
heel veel succes met zoeken
over ongeveer 8 weken zijn wij er ook!! (in ieder geval op Aruba)
groetjes en kusjes