jderoos.reismee.nl

Gewoon een dinsdag op Bonaire

Gisteravond weer aangekomen op mijn mooie eilandje. Na een lange vlucht via Curacao deze keerwas ik om net na 6 uur op Bonaire. Ik zeg wel lange vlucht, maar eigenlijk is het net een lange busrit. Je stapt op Schiphol op en met een filmpje, wat muziek en even wegdutten zijn de eerste 9 uren naar Curacao eigenlijk zo voorbij. Daar de benen even strekken en dan weer voor nog een kwartiertje de lucht in. Nou ja de lucht in, je hebt het idee dat je de zee onder je kan aanraken, echthoogte maakt de KLM voor dat kwartiertje niet meer. We stappen met zo'n 40 man uit en de douanaformaliteiten stellen niets meer voor, alleen even je paspoort laten zien, een stempel en na 1 minuten is ook je bagage al op de band. Heerlijk relaxed dus. René komt me halen en zijn zo na nog eens 10 minuten bij The Liazard Inn. Een warm welkom door Max en dan even een biertje onder de Palappa. René moet nog even boodschappen doen, dus maakt mij even wegwijs in het huis en dan pak ik mijn koffer even uit. De airco even aan, want het is warm. Echt september warm. Nadat Ren'e terug is gaan we Kralendijk nog even in en eten een hapje bij Mona Lisa. Tuna shasimi vooraf en een lekkere Wahoo als hoofdgerecht. Uiteraard met een heerlijke chileense witte wijn. Terug bij de Lizard nog even een afzakkertje en dat is het om 10.00 toch wel bedtijd. Ik slaap redelijk, ben een paar keer wakker, want het is erg warm en wil de airco niet de gehele nacht aan. Uiteindlelijk wordt ik 3 keer wakker, maar slaap best goed tot een uur of 8. Heerlijk even onder de douche, nog wat spullen opruimen en dan een bakje koffie op de porch. Het is net alsof ik nooit ben weggeweest Door het donkere weer van gisteren heeft Agaatha de was opgehangen onder de porch bij rené, dus mijn eerste klusje van vandaag is de was opvouwen. Even Agaatha opweghelpen. Daarna nog een bak koffie en dan even naar de lizard Inn. Hier even kletsen met René en er moet nog één ontbijtje geserveerd worden, dus we wachten zelf nog even met ons ontbijt. Om een uur of half 11 ontbijten we en daarna help ik even met opruimen en de vaat doen. Heerlijk zo veven bezig zijn en kan ik ook even wennen aan hoe het is als je dagelijks deze zaken gaat doen. Daarna toch maar even bij het zwembad liggen met mijn boek wat ik toch nog maar even op schiphol heb gekocht. Een John Grisham, maar na 5 bladzijden komt e.e.a. me toch wel erg bekend voor. Ik heb het boek thuis al en dus al gelezen. Dat is nu de tweede keer dat me dit overkomt. Een ezel stoot zich toch nooit een .......... Om kwart over 1 ga ik me even douchen, want om 2 uur heb ik een afspraak bij Norman Evertsz op kantoor. De eerste tekeningen bespreken en bespreken hoe e.e.a. er moet komen uit te zien alswe deels gaan nieuwbouwen. De tekeningen zijn perfect, dus maken de afspraak na enkele details te hebben besproken dat ze gaan rekenen wat het zou moeten gaan kosten. Ik ben lopend heengegaan, dus op de terugweg even langs Karel' s, er zit welliswaar nog geen 5 in de klok, maar een wijntje met een gals water smaakt ook om 4 uur heerlijk. Daarna terug naar de Lizard , Ik ga nu nog even boodschappen doen. René en ik eten vanavond een lekkere salade met tomaat, uit, paprika en feta en daarnaast een heerlijke steak. De meeste boodschappen gehaald bij de warehouse, maar mijn tandpasta en shampoo hebben ze er niet, dus ook nog even naar Albert Heijn. De allerhande ligt in het schap, dus erg vertrouwd. Nu terug bij the Lizard om mijn verhaaltje te schrijven en straks lekker eten. Zometeen nog even bezig met Papiamentu, wat woordjes leren en de grammatica. Jullie allemaal een goedemorgen als jullie dit lezen en tot snel,

Reacties

Reacties

Baukjen

Hé Jan.
We hebben al uitgebreid gesms't maar ook even een reactie op dit verhaal.
Het doet me goed dat je zo positief bent. Het is dus echt weer thuis komen.
Hoe krijg je het voor elkaar om weer een boek te kopen dat je al hebt gelezen.........
Niet te vaak bij Karel's zitten hé, is nu geen vakantie, ha ha.
Super dat de tekeningen goed zijn, ben benieuwd wat het gaat kosten.
Lekker eten; het is middernacht.........ik ga nu naar bed.
xxx B.

Janette

Boek bewaren! Misschien heb ik 'm nog niet gelezen!
Nog 3 nachtjes slapen.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!