jderoos.reismee.nl

De kinderen zijn gearriveerd

Eindelijk was het zover. Gisterochtend om half 5 (Bonaire tijd) zijn de kinderen op het vliegtuig gestapt. Marja en Henk hebben ze naar Schiphol gebracht . Ondertussen gaat de dag hier natuurlijk ook gewoon door. Het was hier een feestdag, Bonaire ontafhankelijkheidsdag / vlaggetjesdag ook wel genoemd. De feestelijkheden speelden zich af in de wijk Terra Cora. Na de koffie rond de klok van half zijn Janette, Lukas en ik op pad gegaan. Het is even zoeken, maar dan vinden we het feestterrein. De dag wordt officieel geopend en het is een hele happening. In onze ogen lijkt iedereen er al te zijn , maar het is net een soort Koninginnedag. Als iedereen zit, komen er nog een paar auto's met chauffeur voorgereden en de deuren worden opgehouden en de notabelen van het eiland komen het feestterrein op. Ook Miss Bonaire, Miss Teen en Mr. ....(we konden de naam niet lezen) zitten tussen de menigte. De ceremoniemeester opent het geheel en the Hymn of Bonaire wordt gezongen en uiteraard zingen wij het Papiamentu volkslied uit volle borst mee. Leuk om deze ervaring mee te maken. Na een uurtje vinden wij het genoeg en gaan nog even over het feestterrien en daarna een bak koffie bij Karel's. Inmiddels is het half 12 als we terugkomen en ga ik even boodschappen doen. Even voor de lunchvan René en mij, maar ook wat boodscahppen voor de kinderen. Daarna even de lunch en dan om half 2 ga ik naar Donkey Beach. Hier kun je het vliegtuig goed aan zien komen, het landt direct over het strand. De planning is dat ze om 3 uur landen, maar als ik een half uurtje op het strand lig hoor ik een vliegtuig en blijken ze er al te zijn. Dus snel het fototoestel gepakt voor een foto en dan naar the airport. Ben erg benieuwd naar de eerste indruk. Al met al duurt het een half uurtje en dan komen ze door de gate. Een heel mooi begrip, maar hier is het een schuifdeur direct grensend aan de aankomstruimte. Ze hebben een goede vlucht gehad en het vliegen met Arke is prima verlopen. Aalleen op Schipholwas het met het inchecken een puinhoop geweest. Maar dat is nu vergeten. Om een eerste indruk te krijgen, maken we een kleine omweg door Kralendijk, uiteraard even langs Son.. en Bl.Ko. Via de Kaya Grandi (hoofdstraat) naar the Lizard Inn. Hier een warm onthaal door Janette en Lukas en Anna. Daarna laat ik ze de kamer even zien en wordt dit gevolgd door een verfrissende duik door hen beiden en mijzelf in de pool. René voorziet ze van een drankje. Bovendien is het grduation day. Anna is vanmiddag geslaagd voor het Open Water, haar duikbrevet, dus dat gaan we straks nog even uitbundig vieren. Om dit te doen frissen we ons rond de klok van zessen even op en gaan op pad voor een drankje bij, ja waar kan dit ook anders, bij Karel's. Om een uur of 8 gaan Inge, Jorn en ik een hapje eten bij La Guernica. Om een uur of 10 hebben zij de pijp uit en loop ik met hen terug naar The Lizard Inn. Daarna zoek ik Janette, Lukas en Anna nog even op en uiteindelijk zijn wij rond half 12 terug. Nog even aan of in de pool zitten en dan is het ook voor ons bedtijd. Weer een heerlijke dag! Nu zitten we aan het ontbijt en maken plannen voor deze dag. Super gaaf dat ze er zijn, genieten!!

Reacties

Reacties

Baukjen

Wat fijn dat Inge en Jorn er nu zijn :-)
Ik ben heel benieuwd hoe zij het eiland vinden.

Veel plezier met elkaar!

Gr. Baukjen

jenny

Ik ook erg benieuwd hoe zij het vinden!!! Bedankt voor je sms!
Enneh over vliegtuigen die op Bonaire landen gesproken......Dat doen er wel meer zonder dat ze gespot worden!!

Have fun!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!