jderoos.reismee.nl

Eilandtour

Zoals jullie waarschijnlijk al gezien hebben was ik wel erg blij dat de kinderen er waren. Ik heb het verhaal zelfs 2 keer geplaatst, maar ja ... Er zullen er zijn onder jullie die het verhaal van Inge ook al hebben gelezen, maar hier mijn versie van de eerste dag. In de ochtend opgestaan rond de klok van half 8 en dacht, kom ik ga even kijken of Jorn en Inge alwakker zijnen dat was zo. Echter niet net, nee zij waren om half 5 wakker, toch last van een jetleg. Gelukkig hebben ze even gezwommen, wat gelezen en een verhaaltje gepost. Dus die hebben zich wel vermaakt. Was ik ook niet bang voor. Nu eerst even een ontbijtje gemaakt en lekker bijkomen met de hele groep. Ook Anna, Janette en Lukas zitten inmiddels onder de porch. Daarna plannen maken voor de dag. We gaan een eilandtour doen, althans de zuidkant. We vertrekken om een uur of half elf en gaan eerst langs DiveFriends. De duikschool waar Inge haar opfrisduik gaat doen en Jorn zijn Open Water brevet gaat halen. Een relaxed groep mensen ook daar. Ook ik heb me hier inmiddels ingeschreven en ga meer hier duiken dan op Wannadive, denk ik. Maar ook Wannedive blijft natuurlijk een gezellige club mensen. Maar ik denk dat als wij in de toekomst hier zijn, wij meer aan DiveFriends zullen hebben. Hierna gaan we op pad, via Eden Beach en Spice Club gaan we richting de villawijk Sabadeco. Hier kijken ze de ogen uit. Het ene huis is nog groter, mooier en luxer dan het andere. Ook kijken we hier bij Oil Slick (de eerste duikplek naar het noorden). Daarna gaan we terug naar het zuiden en ik laat hen de kavel en de huizen aan de Kaya Perenales even zien. Optie 1. Daarna rijden we verder naar The Beach Club om een lunch te nemen bij Marjolein. Lekker even bijkomen, want het is warm vandaag. De jongens vinden dit ook, maar hebben er niet echt last van. (gelukkig). Bij the Beachhut nemen we een hamburger (Jorn en Inge) en ik doe maar iets gezonder (komt ook niet vaak voor), met een salade. Uiteraard met een drankje erbij. Dan gaan Inge en Jorn even de Lagune verkennen en ik plof even naar op een strandstoel op de beach. Waarschijnlijk komt hier ook de naam van the Beachhut vandaan. Om een uur of half 3 gaan we weer op pad. We nemen de kustweg langs de vuurtoren, Red Slave en White Slave en komen zo uit bij Tori's , Hier gaan we even snorkelen. Z moeten per slot van rekening de nieuwe spullen wel even uitproberen. Een leuke snorkel wordt het en ze genieten. Daarna terug naar Kralendijk en gaan even langs bij Sonrisa (optie 2). Het ziet er schitterend uit, vinden ook Inge en Jorn. Daarna gaan we terug en belanden aan de pool voor de laatste zonnestralen. Er zit al een kleurtje op , dus dat gaat goed. Om half 6 nog snel even boodschappen doen en dan gaan we lekker koken. Dit is altijd een erg warm klusje, maar ook daar wen je aan. Het is een lekkere steak, een sate en een lekkere salade. Daarna vruchtenyoghurt en een bak koffie als afsluiting. Inmiddels is het ook half 10 geworden en Inge gaat lekker slapen. Wij blijven nog even plakken en zo komt er langzaam een einde aan de eerste echte dag van Inge en Jorn op Bonaire. Volgens mij hebben ze het erg naar de zin en vinden ze het een mooie plek. De tijd zal het verder leren. Morgen hun eerste duikdag, maar daar over dan morgen meer. Ayo

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!