jderoos.reismee.nl

Graduation day

Vandaag, maandag, wordt een spannende dag voor sommigen onder ons. Met name voor Jorn. Hij gaat straks weg naar de duikschool voor nog één lesje en dan het examen, afgesloten met de 4e duik. Jorn krijgt geen hap door zijn keel met ontbijt. Een examen blijft altijd spannend. Wie kan hier niet over meepraten. We brengen Jorn om half 9 weg en gaan dan ons zelf klaarmaken voor de ochtendduik. Het is weer een bont gezelschap. Janette, Lukas, Anna, Bart, inge en ikzelf. We gaan naar het noorden en het wordt Red Beryl. Anna heeft echter besloten niet mee te duiken, wil even lekker relaxen op het strand met een goed boek en nog belangrijker goede muziek. Ze schiet nog even een paar " mooie" foto's van ons in onze duikoutfit. Erg charmant allemaal en niet geschikt voor publikatie. Inmiddels ene sms van Jorn, hij is geslaagd voor zijn theorie. Hij scoorde 94%. Super goed dus en alles zenuwen waren dus voor niets. Eenmaal onder is het weer genieten. Inge duikt super relaxed en dat is super gaaf. We hadden afgesproken dat we vandaag een Eagle Ray wilden zien, maar ja het is hier onderwater geen we ask en we wil deliver. Dus helaas de Eagle Ray moet wachten tot een volgende duik. Wel weer een schildpad, Baracuda en veel andere vissen. Na 65 minuten komen we weer boven, tuigen alles weer af en laden de auto weer vol. We nemen de kustweg aan de zuidkant als terugroute en genieten van het mooi uitzicht, de woeste golven etc. Een lekker ritje terug. Daarna een broodje en dan gaan we Jorn ophalen. Jorn is geslaagd, ook voor de praktijk en dus hebben we er weer een gecertificeerde Onder Water duiker erbij. Morgen gaat voor hem het echte werk beginnen. Voor nu krijgt hij van iedereen de felicitaties. We tekenen nog even in voor een dubbele bootduik op donderdag, dus dat wordt voor beiden weer een nieuwe belevenis. We gaan dan naar klein Bonaire. Nu gaan we het dorp even in. Jorn wil nieuwe flipflops en we doen een paar kleine inkopen. Daarna even een drankje bij Karel's en dan de boodschappen bij de Warehouse. We gaan vanavond zelf koken, lekkere noedels en uiteraard een wijntje. terug bij de Lizard even aan de pool. Hier hadden we gedacht Evelien en Ronald (kids van Janette en Lukas) al te ontmoeten. Zij zitten al een paar dagen op Curacao en komen met DiviDivi over. Een vlucht van 15 minuten, maarde vertraging is meer dan 2 uren. Grappig toch??? Zij komen om 6 uur dan toch aan en is het hele gezelschap kompleet. Wij gaan lekker koken en daarna een gezellige avond onder de palappa. langzamerhand komt iedereen weer terug. Om 12 uur is het bedtijd en kruipen we weer onder de spreekwoordelijke wol. Ookal is dat hier alleen een lakentje. Ayo

Baukjen

Leuk verhaal ????
Wat knap van Jorn, ik had het al van Marja gehoord. Feliciteer hem van mij! Leuk dat jullie nu met elkaar kunnen duiken. Klinkt heel gezellig met de hele groep mensen, ben jaloers ????. Hoe staat het met de appartementen zoektocht?
Groetjes aan iedereen ! Xxx

Baukjen

De vraagtekens moeten smileys zijn, ha ha