jderoos.reismee.nl

Op stand naar een speciale locatie

Vandaag afgesproken om vanmiddag te gaan duiken. Het zal de eerste duik worden van Jorn na het behalen van zijn Open water. Altijd spannend. In de ochtend doen we echter eerst rustig aan. Even lekker ontbijten, een bak koffie en diverse zaken afhandelen. Ik ga eerst even diverse mails versturen naar de makelaar, bank, naar nederland etc. Ook nog even op skype met de fiscalist, dus de ochtend wordt grotendeels besteed aan de zakelijke kant. Dit alles lekker op de porch met een koffie. Om een uur of elf even een afspraak gemaakt met mevr. de J. Zij bezitten hier op Bonaire diverse onroerend goed en diverse kavels. Via mijn contacten ben ik in gesprek met haar gekomen en gaf ze aan dat zij nog een mooi project wilden ontwikkelen, maar daar nu toch van afzien. We wachten af tot vanavond. Zij komt ons om 6 uur halen. Ook de auto zal dan worden gebracht, zodat we lekker een pickup hebben om te duiken en het park in te gaan. Maar na de lunch halen we Anna op en kunnen we met z? vieren op pad. We gaan opnieuw naar het zuiden en duiken bij Windsock / Donkey Beach. Het blijkt een lastige duik te worden. Voor het eerst deze weken is er een forse stroming, maar aangezien het hier lastig is een drift dive te maken gaan we toch beginnen tegen de stroming in. Inge is buddy met Anna en Jorn en ik zijn ook buddies. Het gaat prima. Ook Jorn is in zijn eerste duik erg rustig onder water. Hij had alleen pech met zijn lucht. Hij had een niet volledig volle fles, helaas niet gecheckt, maar uiteindelijk maken we toch een mooie duik van bijna 45 minuten. Kortom een leuke duik. Op de terugweg gaan we nog even naar de warehouse en dan terug naar the Lizard om de spullen te spoelen etc. Daarna nog even aan de pool en dan om 5 uur onder de douche. Om klokslag 6 uur worden we gehaald door dhr.en mevr. de J. Zij komen voorrijden in een ware limousine en de deur wordt zelfs voor ons opengehouden. Gaaf! We gaan eerst kijken bij de kavel en dit is erg mooi. Midden in het centrum en de kavel is bouwrijp. Er taat nog een mooi (nog wel te verbouwen) bonairiaans huis op. Daarna gaan we even rustig zitten bij de Ribs factory om hun tekeningen te bekijken. Ziet er ook mooi uit, maar wij kunnen uiteraard ons droom hier gaan waarmaken. over prijzen etc hebben we het nog niet. Volgende week gaan we met elkaar dinneren, dus wordt vervolgd. Daarna nog even een hapje eten bij Citycafé en zo komt er weer een einde aan een mooie relaxed (ondanks al het werken) op Bonaire. Ayo

Baukjen

Spannend die 'nieuwe' kavel en dat midden in het centrum. Weer een hoop om over na te denken!
Tussentijds genieten jullie volop zo te lezen, dus goeie mix.