jderoos.reismee.nl

Zoektocht voortgezet

Woensdagnacht wakker geworden om half 3 van het onweer. Werkelijk een uur lang nog nooit zo lang en heftig onweer gehoord. Het donderde en knetterde en lichtte meer dan een uur lang. Dus een slechte nacht gehad. Al met al om 7 uur wakker geworden en nog steeds was het onweer daar. Het rommelde nog steeds. We gaan vandaag met een dubbele bootduik mee met DiveFriends. Maar om 8 uur eerst maar even bellen of het wel doorgaat, want nog steeds zit het onweer in de lucht. Mar gelukkig gaat het gewoon door, want de verwachting is dat het nu snel wegtrekt. Dus even een snel ontbijtje en dan de spullen bijelkaar gezocht en naar DiveFriends. Bij DiveFriends het pak en schoenen aan en de flessen aan boord brengen. Daarna gaan we op pad. Op verzoek gaan we naar Forrest. Altijd een mooi plek om te duiken. Joeri leidt de duik en we gaan snel te water. Op de boot gaat dat met een backroll. Dit is voor Inge, Jorn en Anna de eerste keer, dus best even spannend. maar als drie ervaren duikers gaan ze stuk voor stuk ove boord. Daarna wordt het een relaxed duikje. We zien diverse morray eels, een juvenile trunkfish en nog veel meer. Na ruim een half uur keren we om en duiken op zo'n 8 meter terug. Na een uurtje doen we onze 5 meter stuk gedurende 3 minuten. En wat wordt ons cadeautje. De enige Manta Ray die hier in de wateren rondcirkelt kruist ons pad. Grandioooooooooos. Terug bij DiveFriends moet Anna haar spullen inleveren, want vrijdag gaat zij via curacao en amsterdam terug naar Berlijn. Daarna terug naar de Lizard om ons klaar te maken voor 2 bezichtigingen. Kaya Per. en Son gaan we bekijken. Beide zijn mooie projecten maar ook voor de kinderen gaat de voorkeur uit naar Son. We hebben dus veel te bespreken. Nog even terug naar kantoor van Sunbelt en bespreken nog even de bezichtigingen voor maandag. Zoals gezegd de laatste avond van Anna, dus we gaan met zo'n achten naar Karel. Een lekker drankje, genieten van de zonsondergang en daarna een hapje eten bij La Guernica. Geen tapas deze keer, maar een heerlijke Tonijn voor mij, Jorn een heerlijk Ossenhaas en Inge de spareribs. Daarna terug naar the Lizard, hier nog even onder de palappa. Zo dat was de donderdag. Vanochtend, vrijdag dus eerst even uitslapen. Tot kwart voor 8. Even onder de douche en daarna even gezellig skypen met pa en ma. Helaas wel vervelende berichten van ma. Volgende week volgt er hopelijk een plan voor de behandeling. Daarna ven op skype met Anneke. Zo gezellig even bijpraten. Daarna nog even wat mail gedaan en om 10 uur naar de Lizard gegaan. Hier komt ook Inge en Jorn net aan, dus kunnenw e gezamelijk ontbijten. Anna komt nog even gezellig een bakkie doen, dus de turtlegang is kompleet. Om half 12 halen we de bagage van Anna op bij de Divehut en brengen we haar naar the airport. Hier volgt een emotioneel afscheid, want we hebben het erg gezellig met elkaar gehad. Daarna gaan wij met ons drieen een rond Noord doen. Nog even bij twee mogelijke accommodaties langs, waarvan er één direct afvalt, maar de ander potentie heeft. Hier gaan we maandag kijken. Daarna gaan we via de kustweg naar het Gotomeer. Gelukkig zien we hier weer de eerste flamingo' s. Een heerlijk tochtje, welke ons doet eindigen in Rincon. Hier gaan we bij een echt Bonairiaans restaurant eten, Rosa Inn.Voor Inge, de ribs en Jorn neemt stoofvlees. Ik neem gestoofde geit en leguaan. Vooral ook de leguaan is heerlijk. aarna gaan we kijken bij de Indian Inscripties en daarna via Lagoen Hill naar Wasikemba. Eeen heerlijke tocht. Nog even boodschappen en dan terug naar de Lizard. Zo dat was de vrijdag tot nu en dus zeggen we weer Ayo

Jenny

Heb je gestoofde geit gegeten?!!