jderoos.reismee.nl

Een gezellige dag met veel vrienden

Vandaag is het zondag en zoals dit ooit in de historie is bedoeld maken we er een rustdag van. Vanochtend heb ik eerst weer de nodige mail gedaan en rond half 10 was dit gereed. Inmiddels was iedereen zo ongeveer wakker en werd er boodschappen gedaan voor de BBQ van vanavond. Met 13 man en vrouw beloofde dit een gezellige boel te worden. René had voor de vis gezorgd en de salades zouden door Janette en Evelien worden gemaakt. Iedereen zorgt even voor zijn eigen drankje, dat maakt het wel zo gemakkelijk. Dus bij de warehouse leek het wel een invasie van Lizard-gangers. Eenmaal terug bij de Lizard lekker met een bak koffie onder de Palappa gezeten en met elkaar afgesproken vanmiddag een duikje te doen. Aangezien Henry en Trix niet duiken maar snorkelen, kozen we voor Tolo. Rond kwart voor 2 was iedereen hier gearriveerd en een kwarrtiertje later zijn we te water gegaan. Janette en Lukas, Evelien en Ronald, Jorn, Inge en Jan en het laatste buddyteam werd gevormd door Sjack en René. Henry en Trix gingen zoals gezegd snorkelen en werden gebombardeerd tot bubbelwatcher. We doken zo ongeveer een uurtje. Er was zeer weinig stroming en het was weer kraakhelder. Jorn hadden we meegenomen als Moray Eel spotter en René voorop als Turtlewatcher. Beiden deden het zeer goed. Eerst ontdekte Jorn al een Chain oray Eel en even later zag René zowaar een Turtle. Dee nam alle tijd en trok zich niets van ons aan. Hij was heerlijk aan het grazen in het koraal. Dus super en we konden met ons 9en allemaal rustig van dichtbij de schildpad bekijken. Na de duik hebbenw e nog even lekker een halfuurtje op het strandje van Tolo gezeten en toen weer terug in de auto. Op de terugweg de flessen direct even teruggebracht bij DiveFriends en toen de spullen spoelen. Daarna lekker even aan de pool. Hier schoven ook Loreen en Jim aan. Ren'e moest uiteraard nog even uit met Max. Maar de BBQ-club van 13 was zo langzamerhand compleet. De salades werden gemaakt, het brood gesneden, de vis bereid en de tafel gedekt, En zo rond de klok van half 8 had Jim een sashimi van Tonijn als voorgerecht gemaakt en de koude macaronisalades vielen volop in de smaak. Daarna werd de vis bereid en lieten w het ons heerlijk smaken. Met name de verrassing dat Jorn wel 3 keer opgeschept heeft van de salades was erg opmerkelijk net zoals hij alle vis heeft geprobeerd en aan het eind van de avond zei, dat hij heerlijk had gegeten verdiend hier een vermelding. Nadat Trix, Jorn, Henry en ik de vaat hadden gedaan, nog even een laatste afzakkertje bij de pool en dit duurde vervolgens tot na 12 uur. Kortom een heerlijke dag die ontzettend gezellig werd afgesloten. Zo nu zijn jullie weer bij. Wij gaan zo een ander complex bezichtigen en vanavond (maandag) gaan we dineren met Mevr. de J en haar man. Een zakelijk diner dus. We zullen zien wat dit ons weer gaan brengen. Ayo

Jenny

Sounds good!