jderoos.reismee.nl

De laatste dag

Maar eerst nog even gisteren: Na het ontbijt zijn we al vroeg op pad gegaan. Via DiveFriends, waar we de flessen om te duiken hebben gehaald zijn we naar het zuiden gereden. We zijn gaan duiken bij Atlantis. Een speciale plek, omdat hier normaal de Kitesurfers bezig zijn, maar aangezien er vandaag geen wind is kunnen we hier mooi duiken. Het wordt een duik van 72 minuten. En komen onderweg naast enkele Moray eels, een slangetje en de diverse kleine spinnetjes en krabbetjes, maar liefst 2 turtles tegen. Eén zwemt direct van ons af, maar de andere blijft bij ons, dus die is weer eens vastgelegd op een filmpje. We doen een driftdive, zodat we heerlijk met de stroming meekunnen driften. Heerlijk relaxed en daardoor kunnen we ook lekker lang duiken. Eenmaal weer op de kant ga ik de auto halen, deze staat ongeveer 700 meter terug. Nadat alles weer op de auto ligt, gaan we een broodje eten bij de Beachhut. Altijd gezellig. Daarna maken we ons op voor de laatste duik van deze vakantie voor Inge en Jorn. We rijden via de Lighthouse terug om even te inspecteren of hier gedoken kan worden, maar helaas er zijn nog te veel golven, dus rijden we door naar Salt Pier. Altijd mooi als laatste duik. Als we aankomen is het lekker rustig, geen auto te bekennen en dus ook geen duikers. We maken on sop voor deze laatste keer. Eenmaal onderwater is het weer genieten. We blijven deze keer 73 minuten onder en worden getracteerd om diverse baracudas, squids, opnieuw een waterslang en op het laatst nog met een ware inktvis. Dus dat waren vandaag 2 geslaagde duiken. Nadat we terug zijn bij the Lizard gaan we met z'n achten om een uur of 6 kijken bij Zonnig Zeezicht. Nadat eergisteren Sjack en Trix hun goedkeuring over dit project hebben gegeven, blijkt ook nu dat iedereen het een mooi complex vindt. Met name het uitzicht is spectaculair en ook het bestaande gbouw en de mogelijkheid voor een uitbreiding valt bij een ieder in de smaak. De enige kritische noot is dat het verder van Kralendijk af ligt. Dus genoeg stof om over na te denken en na te praten onder het eten. Morgen gaan we hier nog met Anja voor een tweede keer kijken. We gaan om 7 uur naar Karel voor een laatste drankje op de pier en daarna na veel debateren komen we terecht bij Apetite. Onder het voortreffelijke eten praten we na over de mogelijkheden die we de afgelopen 2 weken hebben voorbij zien komen. Wat we wel willen, en wat ook juist niet. Daarn aterug naar the Lizard en kruipen we lekker onder de spreekwoordelijke (vooral niet letterlijke) wol. Vandaag , donderdag, is het de dag van het afscheid nemen. Nooit leuk! Maar eerst hebben we vanochtend nog met z'n drieen twee bezichtigingen gedaan. Omdat Jorn maandag helaas niet meekon. hadden we vandaag met Anja afgesproken nog eens te gaan kijken bij Zonnig Zeezicht. Tevens is er een mooi huisje te koop vlakbij (voor Inge en Jorn), dus ook even bekeken. Om 9 uur waren we weer paraat en zijn we gaan kijken. Ook Jorn is zeker enthousiast. Er zal wel het een en ander moeten worden opgeknapt/opgefrist maar deze klusjes zijn allemaal goed te doen. Het zijn 5 appartementjes op één kavel en de tweede kavel is nog vrij te bebeouwen. Dus genoeg kansen. Na de bezichtegingen zijn we Kralendijk nog even ingegaan om wat souveniers voor het thuisfront te shoppen en daarna rest niet veel meer deze laaste uurtjes om nog even aan de pool te liggen de laatste dingen in te pakken en nog even gezellig een broodje te eten. Daarna is het al snel 2 uur en gaan we naar de airport. Inge en Jorn kunnen direct de bagage kwijt en dan hebben we nog een halfuurtje voordat ze door de douane moeten. Nog een laatste drankje en dan is het tijd voor het afscheid. Dit is niet leuk en we houden het ook niet helemaal droog. Een laatste knuffel en dan verdwijnen ze door de douane. Ik wacht nog een uurtje, zodat ik ze nog even kan uitzwaaien als ze naar het vliegtuig lopen en de vliegtuigtrap op. En dan zijn ze vertrokken. 2 uur later sta ik weerop de airport om Janette en Lukas en de kinderen weg te brengen. Kortom een tweede afscheid deze dag. Gelukkig zijn bij terugkomst Henry en Jim bij de Lizard en maken we er een gezellige avond van door met elkaar te eten, een wordfeudje te leggen en nu dan maar naar bed. Inge en Jorn tot snel. Dikke knuffel. Voor de rest Ayo en tot morgen.

Baukjen

Dus een ieder is vrij enthousiast over Zonnig Zeezicht. Spannend!
Niet leuk dat Inge en Jorn vertrokken zijn, zal even wennen zijn. Jullie hebben alle drie veel stof om over na te denken.
Ayo! xx