jderoos.reismee.nl

Terug van weggeweest

Sorry aan een ieder die de verhalen dagelijks leest, maar het kwam er even niet van. Niet dat ik het druk had of heb, maar het was gewoon even zo. Wel heb ik een aantal foto's geplaatst. Ik hoop dat dat het ontbreken van het verhaal weer goed maakt en dat het mij vergeven is. Wat is er zoal gebeurd de afgelopen dagen. Natuurlijk was er donderdag het vertrek van Inge en Jorn en later die dag van de Haverkampjes. Dat werd dus wel erg stil allemaal, maar daar ben ik nu wel overheen. Vrijdag heb ik er wel een relaxdag van gemaakt. In de ochtend lekker een boek lezenen lekker aan de pool en zo de dag een beetje doorgekomen. Telkens als de deur van studio 9 openging keek ik toch even of de kids er niet toch nog uitkwamen, maar tevergeefs. Ze waren echt in Nederland. Dit bleek ookal toen Inge me ging skypen, de auto deed het niet meer. Even overleg gehad en gelukkig kreeg Inge het voor elkaar dat hij die middag nog weer reed. Daarna even op skype met pa en ma. Dan voelt het allemaal toch wel erg dichtbij en geeft het een goed gevoel. Verder verliep de vrijdag rustig en valt er weinig meer te vertellen. Niet anders dan dat we 's avonds heerlijk bij RumRunners hebben gegeten. Dus na een goede nachtrust was het zaterdag. In de ochtend eerst maar eens de nodige mail verzonden, Rabobank, fiscalist, makelaar, taxateur etc. Goed om een paar uurtjes van de straat te zijn. Om een uur of half 11 naar de Lizard gelopen (15 meter, maar toch) en daar een ontbijtje genomen. René doet d Lizard tegenwoordig ook op zaterdagmiddag dicht, tenminste als er geen gasten meer hoeven inchecken. deze zaterdag kan hij om half 2 dicht en samen besluiten we een duikje te doen in het Noorden. De afgelopen keer hebben we daar Nokuve beach en Carel's Vision gedoken. Beide erg mooi. Er wordt hier ook weinig gedoken. Vandaag wordt het Nukove Beach. Deze duikplek is vooral erg mooi door de imposante koraalformaties. En natuurlijk wordt het extra speciaal met een turtle of stingray of EagleRay. Maar dat is ons vandaag niet gegund. Kan niet altijd feest zijn. Na de duik gaan we even langs bij DiveFriends, kunnen we direct onze spullen spoelen en de lege duiktanks weer achterlaten. Jim is hier nog bezig met zijn Open water, misschien is hij net klaar, dan kunnen we hem meenemen. Maar Helaas, hij doet net zijn theorie examen, dus gaan wij vast terug en komt Jim later lopend. Zoals gebruikelijk een biertje aan de pool en daarna komt Jim al snel aan. Hij is geslaagd voor zijn theorie, morgen nog 3 duiken en dan is er weer een gecertificeerde duiker bij. Zaterdagavond had Loreen lekker voor ons gekookt, dus dat was erg gemakkelijk. Gewoon aanschuiven en genieten. Loreen komt van St. Eustasius en kan ontzettend koken. Zij is een collega van Henry en Jim (brandweer). Een lekker wijntje erbij en heerlijk kletsen over van alles en nog wat. Dan de zondag. Eerst in de ochtend nog even wat mail gedaan en later met Henry een bak koffie gedronken. Daarna lekker aan de pool met mijn boek. Uiteraard ook de nodige klusjes weer gedaan. Was opgevouwen, ontbijt opgeruimd, de was opgehangen voor Agaatha etc. Dus een klein druk baasje. Dan mag je daarna toch wel even aan de pool. Zo gaat dat hier. Om een uur of half 2 gaan René en ik ons klaarmaken voor een duik. We gaan naar het Zuiden en kijken eerst bij the Lighthouse, maar helaas de stroming en golven zijn te hoog en is het te riskant om hier te duiken. We rijden een klein stukje terug en komen dan bij Sweet Dreams. HWe maken ons klaar voor de duik en uiteraard gaan we lekkeer driften. Ook hier is het koraal erg mooi en is er volop vis. na ongeveer een half uur zien we een schildpad. Hij ligt lekker te grazen en trekt zich niets van ons aan. We kunnen zo dichtbij komen dat we hem zouden kunnen aaien. René neemt de fotocamera even over en zie het reslutaat bij de geplaatste foto's. Super. We duiken nog voor zo'n 45 minten verder en komen dus na 75 minuten weer boven. We blijken 900 meter te hebben gedreven. René gaat de auto halen en dan laden we de spullen weer op. Terug naar de Lizard, want om half 7 verwacht René nog een gast uit Nederland, Herry. Daarna gaan we om 8 uur nog even naar CityCafé voor een hapje eten. Greg (een amerikaan) gaat ook mee. Hij is gisteren aangekomen voor een dag of 5. Hij doet zijn advanced (vervolg opleiding voor duiken). Om een uur of 10 zijn we terug en kruipen nog even onder de palappa. Na een uurtje vindt iedereen het welletjes en gaan we naar onze kamers. Zo nu zijn jullie weer alle bijgepraat. Ayo en tot snel

Trix@Sjack

Wanneer kom je hier de was ophangen en ontbijtjes maken?