jderoos.reismee.nl

Een zakelijk start van de week

Even een resume aan de hand van een aantal vragen bij de reacties afgelopen dagen: Ja, Leguaan smaakt een beetje naar Kip Volgende week vrijdag ben ik op Aruba voor de ontbijtservice van Sjack en Trix Ja, de foto's met de kinderen waren heerlijke momenten Zo is iedereen weer even beantwoord volgens mij. Vandaag is het donderdag en ben vanochtend met het standaard riueel begonnen. De was opvouwen voor Agaata en Betty. En de vaat even gedaan van de ontbijtservice. Ja Trix ook dat hoort er bij, wat zal je kunnen relaxen volgend weekend. Afgelopen maandag hebben Inge en ik nog even op skype gezeten en de laatste gedachten over Son en ZZ bijelkaar gebracht. Net als Inge die al aangaf dat ze een keuze moeilijk vindt, heb ik eigenlijk hetzelfde. De beide complexen hebben veel potentie als je er je eigen zaak van maakt. Son heeft meer kamers en geeft dus meer inkomsten, is duurder en dus zijn de lasten hoger. ZZ is aantrekkelijk omdat we hier meer een eigen stempel op kunnen zetten, is in aanvang goedkoper. Een zakelijke kijk op de dingen, maar ook het gevoel speelt een belangrijke rol. Maar wanneer is je gevoel in het belang van de toekomstige (althans we gaan ervan uit dat ze gaan komen) gasten en wanneer kijk je teveel naar wat jezelf mooi vindt. Kortom, we zijn er nog niet uit. De ligging van beiden is mooi, maar om geheel verschillende redenen. Dus nog genoeg te doen in ons hoofd. Overwegingen en tips zijn natuurlijk van harte welkom! Verder is de maandag eigenlijk rustig verlopen, lekker luieren, nadenken, boekje lezen etc. Om eenuur of 3 nog en duik gedaan met Graig, een amerikaanse jongen uit Boston. We hebben gedoken bij invisible. De dinsdag stond in het teken een bezoek aan de makelaar, de kapper en de taxateur/architect. Met deze zaken kom je de dag grotendeels wel door. Om een uur of half 4 was ik terug bij de Lizard en daar hebben we gezellig onde de palappa zitten kletsen (Graig, Jim, Henri, Herry en René). In de avn gingen de mannen een hapje eten bij CityCafe. René en ik besloten gezellig het eten zelf klaar te maken en op de porch te nuttigen. Met een wijntje en een toastje begonnen en rond half 8 een soepje met een broodje. Een heerlijke uiensoep. Daarna niet te laat naar bed en zo werd het woensdag. Op woensdagochten met Arnolde (architekt) naar ZZ om hem een beeld te geven wat we hier eventueel zouden kunnen gaan doen en willen. Hij gaat tekenen en eind volgende week zijn deze weer gereed. Daarna om 10.00 uur op skype met een fiscalist uit Nederland, Eric. Hij heeft mij weer wat wijzer gemaakt ten aanzien van alle fiscale zaken die er bij komen kijken en straks geregeld zouden moeten worden. Daarna het dorp in, want om 10.45 uur heb ik een afspraak met de andere makelaar. Ik wil graag wat onnafhankelijk advies over het eventueel uitbrengen van een bod etc. Daarna terug naar de Lizard. Hier is iedereen vertrokken, behalve René natuurlijk. Hij neemt de tijden op de hypothetische vraag zals ik de Lizard zou kopen, waar zou jij dan voor gaan. ZZ of Son. René zou toch kiezen voorSon (in het dorp en direct kunnen starten met 10 kamers). Echter hij ziet ook veel mogelijkheden in ZZ en al pratende geeft hij aan dat eigenlijk hij ook niet direct een keuze kan maken. Kortom ook René heeft hetzelfde als wij hebben. Beiden veel mogelijkheden. Dan maar even met een boek aan de pool en uiteraard een flesje water. Het duurt niet lang of mijn ogen vallen dicht en droom zacht en zoet van alle mooie dingen in het leven. Het is een heerlijk gevoel. Even rust in een druk hoofd. Na een korte duik gaan we ons opfrissen, even onder de palappa en dan nog wat boodschappen doen. Vanavond gaat de gril aan, want we hebben een Tonijn van 5 kg weten te bemachtigen en wordt verdeeld in een voorgerecht (Tuna shasimi) en daarna als hoofdgerecht (kort op de buitenkeuken). Loreen heeft weer 2 heerlijke salades gemaakt en met een kop koffie aan het eind is het weer een heerlijke maaltijd. Nog even een woordje bij iedereen leggen op wordfeud, mindfeud en ruzzle en dan kan ik weer lekker slapen. Zo nu is het donderdag. Vanochtend nog even een afspraak en vanmiddag waarschijnlijk even duiken met René. Tor snel, Ayo