jderoos.reismee.nl

Zondagochtend

Bon dia (goedemorgen) Het is hier nog vroeg, bijna 8 uur en met een kop koffie op de porch iedereen even weer bijpraten wat er de afgelopen dagen zoal is gebeurd. Vrijdag eerst alle zakelijke dingen afgehandeld, de mail aan de diverse mensen verzonden en een afspraak gemaakt bij de makelaar voor aanstaande dinsdag om de cijfers in te zien van ZZ. De cijfers van Son zijn nog niet bij de makelaar, dus dat is nog even afwachten. Daarna ben ik met René gaan duiken. We hebben de auto opgeladen en via DiveFriends, eerst nog even een paar tanks gehaald zijn we naar het Noorden gereden deze keer. Op zoek naar een "nieuwe" duikplek. We zijn er bij Sabadeco ingegaan en eens gekeken of je hier nog ergens aan de kust kunt komen. We zijn een lege kavel (te koop via Remax) opgereden en gekeken of je hier het water in kunt. Dit lijkt te kunnen, dus de spullen klaargemaakt om zo een stukje koraal te verkennen tussen Andrea2 en Sabadeco Pier. De duik is prima en natuurlijk is het grappig zo op een nieuw stukje te duiken. We komen opnieuw een turtle tegen en verder het gebruikelijke. Na 70 minuten houden we het voor gezien en komen terug bij de auto. Terug bij de Lizard gaan we uiteraard even aan de pool iets drinken en daarna gaat René even uit met Max. Ik spring onder de douche en ben weer het mannetje. Het is vrijdagavond, weekend, en dus besluiten we gezellig met z'n 2en te gaan eten bij It rains fishes. Het wordt weer heerlijke Tonijn. Na het eten kletsen we nog even op de porch en duiken (!!) dan ons bed in. Op zaterdag hebben Jim en ik afgesproken te gaan duiken. We nemen lekker de tijd en na het ontbijt en een bak koffie vertrekken we zo rond kwart voor tien. Ook nu even weer langs DiveFriends voor de tanks en een duikpak voor Jim (de longsuit van Lukas is hem te warm) en gaan dan op pad. We gaan naar het Zuiden, want we willen samen met Herry en Henri lunchen bij de Beachhut. We komen uit bij Sweet Dreams. Voor Jim is dit de eerste duik na zijn Open Water, dus altijd spannend. We maken ons klaar en gaan te water nadat we even een aantal kleine zaken hebben doorgenomen. Hoe geven we restlucht aan, wat is een drift dive en zo een paar zaken meer. De duik is super. We zien diverse mooie zaken, zoals een zeeslang, grote groupers en gelukkig zelfs tot 2 keer toe een Turtle. De tweede ligt weer lekker de grazen en we kunnen hem heerlijk een stukje volgen. Terug aan de kant tuigen we de spullen weer af en loop ik terug voor de auto. Zo ongeveer 450 meter. Daarna zoeken w Herry en Henri op bij de Beachhut en nemen alle vier een Tunasalade. De Tuna is vers gevangen en net binnen, smaakt weer voortreffelijk. Na de lunch gaan we voor een tweede duik, we gaan terug naar Kralendijk en kiezen voor Andrea1. Volgens mij heb ik hier ooit één keer eerder gedoken in mijn aller eerste vakantie in 2008 hier op Bonaire. Hier is een klein stranje met wat parasolletjes, dus ook zie je hier diverse snorkelaars. Na de duik nieuwe flessen halen bij DiveFriends en de oude weer inleveren. Dan zijn we direct klaar voor morgen. Terug bij de Lizard nemen we afscheid van Herry, hij gaat straks weer met de KLM terug naar Nederland. Zo dat was het dan weer even voor nu. Ayo